Pagina 1 van 1

Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011 17:15
door 4 wieltjes
Ik heb even een tijdje zitten googlen omtrend waar de chinese motortjes nu van afgeleid zijn.

Ik wil namelijk die 100km(gps) grens makkelijk kunnen halen met die nasibal op wielen.
Nu kom ik op het net tegen dat de handa ft500 en cb400 direkt passen onder de wok.
De motor is afgeleid van de honda cmx250 rebel die een top heeft van 110km/u :evil: en dat de honda cb250 nighthawk standaard motor hetzelfde is als de rebel maar met een top van 160km/u.
Maar ik wil niet dat mijn quad wordt meegenomen als blijkt dat deze 500cc is op papieren van een 250cc.

Ik wil best wel een swap doen maar niet met al die rompslomp van frame aanpassen en dergelijken.
Bij mij moet het motortje eruit,motortje erin en dan uitlaat aanpassen.
Of is dat wishful thinking ??
Mijn goal is gewoon (ook met een wat tegenwind) normaal 100km/u te kunnen rijden.

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011 21:58
door DenniZ
He Eric,
Ben je er nu toch achter gekomen dat het wokblok en replica van oa de rebel 250 etc is?
Ben zelf ook wel benieuwd of dit 1 op 1 past.
Eigenlijk is< volgens mij, elke motorswap illegaal op de openbare weg tenzij je het voertuig opnieuw laat keuren. Je nummer op je blok komt immers niet meer overeen met de nummers in je papieren. Maar zou daar nou echt op gecontroleerd worden???

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011 22:21
door BRICK
nee daar word niet echt op gecontroleerd, of je moet net een soort van newb treffen... maargoed, bijna alle chinese blokjes zijn van de originele honda blokken afgeleid, die valt echt goed op bij de nieuwere 4 takt brommertjes... het is eigenlijk allemaal plug and play, bv een honda ss van vroegah, en dan een sachs madass of jincheng monkey, dat blok is 2 druppels water alleen wel van chinese makelaardij.

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 15 mei 2011 22:47
door DenniZ
I know, maar welk blok het daadwerkelijk was waarvan de 200 en 250 cc blokjes waren afgeleid was me niet helemaal duidelijk.

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 15:29
door 4 wieltjes
DenniZ schreef:I know, maar welk blok het daadwerkelijk was waarvan de 200 en 250 cc blokjes waren afgeleid was me niet helemaal duidelijk.

Op het net kom ik deze 2 tegen maar ze hebben beiden hetzelfde blok maar een andere top (110 tegen 160 km/u)honda cmx250 rebel - honda cb250 nighthawk standaard.Het is toch vreemd. :crazy:
En volgens mij hebben ze een cilinder te veel.(ik ben een motorblok noob)

En omtrend nummers op het blok en dergelijke.
die staan erop om perfekt veranderd te worden,of hebben die nummers een andere functie?? :mrgreen:

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 22:02
door hejoki
hallo 4 wieltjes

google eens dongben db 173 mn 4 valve
250cc 18kw /26pk
300cc 22kw /31pk
5 versnellingen vooruit +achteruit
lijkt me wel een mooi blokje met redelijk veel power

:clap: :clap:

Re: Weer tijd voor een vraag.---> vandaag de motor

BerichtGeplaatst: 16 mei 2011 22:14
door 4 wieltjes
Thnx,had ik niet op gezocht.
En +-370 EU voor een 1 op 1 over te zetten blok is niet teveel geld.
Komt dan nog een 145/150 EU bij om het hier te krijgen.
Maar dan zit ik wel aan mijn goal van die constantie 100km/u. :mrgreen:
Of de vermogen winst moet in de lagere versnellingen zitten.