Welke aanpassingen aan quad doen?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Welke aanpassingen aan quad doen?

Berichtdoor robbie1204 » 06 aug 2010 01:36

Hallo allemaal,

ik had nog een brandende vraag:

Stel dat ik vandaag een nieuwe Shineray STIXE 250cc zou kopen, welke aanpassingen moet ik dan aan de quad doen zodat ik er nog jaren (voordat hij uit elkaar valt) plezier van heb? Dus dan heb ik het niet over nieuwe uitlaat, filter, caburateur afstellen, enz enz zodat hij sneller wordt, alleen de aanpassingen die nodig zijn om hem gwoon voor lange tijd goed te laten lopen....(zoals vloeistoffen vervangen,locktite ofzo?!)

Dat af en toe wat afbreekt enz dat weet ik maar alles wat ik van te voren kan verhelpen is uiteraard beter. Kunnen jullie hier ook bij vermelden hoeveel het ongeveer kost en hoe het PRECIES moet stap voor stap aub? ik heb zoiets namelijk nog nooit gedaan dus duidelijke uitleg zou handig zijn (dus niet van: nieuwe olie kopen en in je motor gieten, maar meer van: die en die olie, zoveel, dat dingetje losdraaien, volgieten totdat dit en dat, klepje dichtdoen, enz)

Alvast hartelijk bedankt,

Robbie :mrgreen:
robbie1204
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Welke aanpassingen aan quad doen?

Berichtdoor bashanboy » 06 aug 2010 09:16

ga naar modificaties en dan de 'what to do list'
Die dingen moet je doen om hem goed te maken ;)
en de dingen die je niet snapt vraag je dan even hier en dan wordt dat wel uitgelegt ;)
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor robbie1204 » 07 aug 2010 01:05

yo ik heb er eens een kijkje genomen maar het is wel voor een bashan, dat lijstje dat je daar hebt staan...geldt dat ook precies voor een shineray want ik heb er 0 verstand van dus graag wat duidelijke uitleg...

oh en er staan meer dingen dan wat puur nodzakelijk is, ik moet alleen weten wat echt nodig is, de rest komt later wel haha! :geek:
robbie1204
50cc

Berichtdoor BDbashan » 07 aug 2010 11:39

wat echt noodzakelijk is bouten en moeren goed aan draaien en zo nodig iets locktite er tussen wees hier voor zichtig mee een druppeltje is genoeg,
de A armen controleren dat die rubbere busjes goed vast zitten en er vet tussen zit!

de Fuseekogel controleren vet er inspuiten zodat de rubberen hoesje niet pruits wordt

goede ketting er op doen en vooral blijven controleren hellemaal aan het begin want dan rekt die het meest op en dan moet je heb weer spannen!

en verder gewoon genoeg olie en koolvloeistof er in houden
en dan denk ik dat je het meeste wel heb gehad een Shineray STIXE 250cc is bijna 100% goed een bashan daar in tegen moet je wat meer aan doen voor dat je er goed mee op de weg kan rijden.

succ6
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
BDbashan
400cc

Berichtdoor robbie1204 » 07 aug 2010 21:46

kijk hier heb ik wat aan, dankjewel :D

hoe werkt zo een kettingspanner en hoe kan je de ketting zeg maar openen?

raad jij ook aan om er meteen nieuwe olie en vloeistoffen in te doen van een beter merk?

en de bandjes?zjin die goed of moeten dat ook meteen nieuwe worden?

Rob
robbie1204
50cc

Berichtdoor BDbashan » 08 aug 2010 16:13

robbie1204 schreef:kijk hier heb ik wat aan, dankjewel :D

hoe werkt zo een kettingspanner en hoe kan je de ketting zeg maar openen?

raad jij ook aan om er meteen nieuwe olie en vloeistoffen in te doen van een beter merk?

en de bandjes?zjin die goed of moeten dat ook meteen nieuwe worden?

Rob

als je de quad nieuw koop eerst de inloop olie er inlaten deze moet je vervangen rond de 250km en dan kun je beter gelijk je koelvloeistof vervangen.

en de banden zijn best goed ik weet niet waar u de quad gaat kopen maar de shineray bij alg-moto te zwolle zijn standaard gewoon goed.
TheBlackDiamond....... Fucking Legal Street Rules
BDbashan
400cc

Keer terug naar Chinees of geen trek?