Wat een geheel andere dagindeling had moeten worden werd een quadwerk dag.
Na vanochtend een proefrit te hebben gemaakt stond ik met de quad langs de kant van de weg.
Motor sloeg af en was wel weer te starten maar bij de minste gasbeweging ging hij weer uit.
Op een gegeven moment het luchtfilter eraf en weer proberen.
Na een tijdje startte de quad en gauw naar huis met dat ding.
Wat heb ik aan mijn quad gedaan vandaag:
*Bar-end spiegel zat niet meer lekker vast omdat de dop in het stuur was losgekomen van z'n las.
Dan maar 't bar-end rubber in de stuur dus die zit vast.
*Die uitlaatmoeren waar de pijp op de cilinder mee vastzit zien er erg losgedraait uit.
Vastgezet en extra dopmoeren er op contra gedraait.
*Waarom reed die quad zo klote.
Ten eerste en vooral omdat mijn choke bleef hangen in de carb en dat heb ik lekker zo gelaten.
Dan maar geen choke start.
Het probleem van een motorswap is dat het kan gebeuren dat je niet meer normaal bij je bouchie kan omdat de tank in de weg zit.
Zijkappen er af ,tank eraf en eindelijk kon ik bij de bouchie.
Die was aan vervanging toe.
Elektrode afstand van de bouchie was .77 mm dus aardig op.
Nu zit er een cr9e bouchie in ipv de cr8e.
Gelijk maar de dubbele stage6 er op gezet.
De proefrit:
Straatsteenverplaatsende kracht weer terug dus heb goede hoop dat de quad het volgend weekend het wel red.
