jla loncin ervaring..

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 22 maart 2012 17:33

Fuseekogel is niet te verstellen op de jla met alu draagarmen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor DexterXL » 22 maart 2012 18:34

Nou :crazy:
das mooi jammer.....ik had verwacht dat ze tegenwoordig wel zo slim zouden
zijn om ze standaard te voorzien van een afstelmogenlijkheid.
Op de Bashan en Madmax zaten ze standaard, vandaar dat ik ze er bij jullie
ook op verwacht had....
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
DexterXL
500cc
500cc

Berichtdoor dimpower » 22 maart 2012 19:21

bij de ijzeren draagarmen kan je ze verstellen.toen ik de mijne kocht was de versie met de ijzeren draagarmen veel smaller dus wou ik die niet.die met alu draagarmen was de breedste.nu heb je een nog iets bredere versie met ijzeren draagarmen waarvan de fuseekogels ook verstelbaar zijn.zie de topic van hejoki.hij heeft zijn alu draagarmen vervangen door de brede ijzeren draagarmen. ;)
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor ocram » 23 maart 2012 15:52

Goedemiddag, ben net terug van een rondje touren en had remq beloofd om hier ook een stukkie te schrijven.
Daarbij leer ik ook van jullie ervaringen dus misschien hebben jullie wat aan de mijne.

Ten eerste ben ik nog steeds blij met de Chinees, onwijs bekijks weer gehad vandaag.
Maar ik word gek van het trillen van de motor en dan vooral naar mijn voetsteunen. Mijn poten tintelen nu nog. Dus degene die rubbers geplaatst hebben maak aub een diy.
Banden zal ik ook eens wat zachter zetten, heb voor ook toyo's laten zetten bij aflevering.
Ik vind het knipperlichtschakelaartje ook irritant, voor ik hem weer uit heb ben je alweer bij de volgende afslag.
Wat ik nog moet doen is alle plastic verwijderen wat tussen de kappen zit, koplamp controleren die zit inwendig niet top denk ik, af en toe valt ie uit.
Ik wil een afsluitbare tankdop en mis een klokje op het dashboard.
Ook mis ik een opbergvakje.

Verder had ik een klasse 4 schijfremslot gekocht waarvoor ik eerst het gat in de schijf had gemeten maar helaas kan ik hem er niet inkrijgen.
Moet dus alsnog aan een zware ketting.

Foto's zal ik binnenkort even posten.

Groetjes
ocram
200cc

Berichtdoor Gilian » 23 maart 2012 15:57

Heb vandaag ook even een testritje gemaakt.

Heb gisteren de race cdi, ontsteking en bobine en luchtfilter met spruitstuk geplaatst.

De cdi maakt geen verschil, je hebt alleen een piep in je quad maar voor de rest doet hij niks.

Merk wel een klein verschil en dat is dat de quad nu een rustiger geluid maakt, en rustiger rijdt.

Maar voor de rest was het weer een leuk ritje van 3 uur, heb weer kleine puntjes gevonden die ik wel wil bijwerken.
Without courage, all other virtues Lose their meaning.
Gilian
150cc

Berichtdoor Remq » 23 maart 2012 18:31

ocram schreef:Goedemiddag, ben net terug van een rondje touren en had remq beloofd om hier ook een stukkie te schrijven.
Daarbij leer ik ook van jullie ervaringen dus misschien hebben jullie wat aan de mijne.

Ten eerste ben ik nog steeds blij met de Chinees, onwijs bekijks weer gehad vandaag.
Maar ik word gek van het trillen van de motor en dan vooral naar mijn voetsteunen. Mijn poten tintelen nu nog. Dus degene die rubbers geplaatst hebben maak aub een diy.
Banden zal ik ook eens wat zachter zetten, heb voor ook toyo's laten zetten bij aflevering.
Ik vind het knipperlichtschakelaartje ook irritant, voor ik hem weer uit heb ben je alweer bij de volgende afslag.
Wat ik nog moet doen is alle plastic verwijderen wat tussen de kappen zit, koplamp controleren die zit inwendig niet top denk ik, af en toe valt ie uit.
Ik wil een afsluitbare tankdop en mis een klokje op het dashboard.
Ook mis ik een opbergvakje.

Verder had ik een klasse 4 schijfremslot gekocht waarvoor ik eerst het gat in de schijf had gemeten maar helaas kan ik hem er niet inkrijgen.
Moet dus alsnog aan een zware ketting.

Foto's zal ik binnenkort even posten.

Groetjes

Rubber tussen je steunen is wel een goede oplossing ....ik heb inleg zooltjes met rubber en wol :lol:
Lekkerwarm
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Remq
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor dimpower » 23 maart 2012 18:39

ik heb die trillingen naar de voetsteunen niet.denk dat het veel aan de banden gelegen is.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 23 maart 2012 18:41

Van die race cdi heb ik het hier al verteld dat hij niet werkt op de jla.toch niet tot op heden.die racebobine met de ngk kabel en de irridiumbougie moet wel een beter resultaat geven.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Gilian » 23 maart 2012 20:42

klopt, racebobine en ngkkabel maken idd een verschil.
Die race cdi die had ik al op dag 1 aangekocht, dus inruilen gaat niet meer.

De kleine puntjes die ik nog wil veranderen zijn; krimphoezen op alle open kabels en stekkers. ziet een stuk beter uit, en zorgt ervoor dat ze waterdicht zijn. wil tevens de leidingen vervangen door stevigere en misschien witte, ziet ook beter uit.

En ben er achter gekomen dat mijn zadel te veel warmte doorgeeft, als ik stil sta bij een stoplicht nadat ik 3 uur heb zitten rijden krijg ik een warme kont.

en moet ook nog de nieuwe bandjes er op laten zetten.
Gilian
150cc

Berichtdoor Gilian » 24 maart 2012 22:35

Had vandaag weer lekker gereden, mijn wok rijdt nu wel een stuk beter, heb mijn banden op 0,6 bar staan rijdt echt heel soepel en met die extraatjes die ik er op heb trekt hij lekker op.
Gilian
150cc

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?