EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor BBQBarman » 13 sep 2012 18:22

Ik denk dat je met een 250cc wel te kort komt denk dat je na het tunen max 90 a 95 zal rijden
Op max toeren dus niet al te best
En 300cc zal dan wel beter zij maar we hadden op de forum gehoord dat daar problemen was met de koppeling
Voor wat betere info over de 300cc moet je echt vragen aan een dealer
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor hsunda » 13 sep 2012 18:33

hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor Ryosuke » 13 sep 2012 18:48

Nuja, ik moet ook zeggen dat dit ook maar een test is om te kijken of quad rijden mij bevalt. Als dat zo is was ik van plan om na een jaar over te stappen naar een KFX of Raptor. Dan is de garantie van de Chinees toch verlopen en dan maak ik niet te heel veel verlies bij de verkoop.

Is er eigenlijk ook een Chinese quad die vergelijkbaar is met bv. de Raptor 660/700?

Die Hsun is ook leuk, maar ligt momenteel boven het budget dat ik eraan uit wil geven. Wel een hele knappe die van jouw!
Ryosuke
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 sep 2012 17:22

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor hsunda » 13 sep 2012 18:59

vergelijkbaar met rappie's 660/700 is er niks, alleen 350.
Dat is deze, qua kwaliteit iets minder als yamaha.(zeggen ze, ik heb het nog niet gemerkt)

Die van die advertentie staat ook hier op het forum.

viewtopic.php?f=26&t=1061&start=50
hsunda
350cc
 
Berichten: 399
Geregistreerd: 29 aug 2011 19:14

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor eaglemotorsport » 24 sep 2012 19:51

Goedemorgen,

De EGL Madmax 300 cc is leverbaar in 22 KW uitvoering.
Met gemak gaat deze machine 120 km / uur.
Het toerental zit dan in de 5de versnelling zo rond de 5000 rpm.

Let wel, door 't hoge vermogen is deze niet leverbaar in highway "uitvoering", maar alleen in offroad. Aanbevolen wordt het lage veren pakket met 14" lichtmetalen wielen (van de highway) en goede toyo banden.
De standaard banden zijn in sommige gevallen niet helemaal 100% rond en hebben wat hoogte slag, waardoor ze rond de 70 km / uur kunnen gaan trillen.
En aangezien je redelijk wat vermogen onder je kont hebt, is het wel zo prettig als je het zwaartepunt wat kunt verlagen (vandaar het highway veren pakket).

De 300 cc uitvoeringen kunnen versnellingsbak problemen krijgen, als er niet goed wordt omgegaan met het ontgrendel mechanisme van de achteruit versnelling.
Heeft niets met kwaliteit te maken, maar eerder dat het bij sommige handelaren nog wel eens ontbreekt aan een goed gesprek en duidelijke instructies naar de klant.

Ook krijgen we veel vragen of de standaard 300 cc is op te voeren naar 22 KW.
Dat is vrij eenvoudig: Nee! Het is niet mogelijk om een standaard 300 cc op te voeren tot 22 KW. Tenzij je het complete motorblok vervangt door onze 22 KW motor plus de aangepaste gasfabriek toepast ;-)

De 22 KW uitvoering is compleet anders.
De cilinder, kop, lagers, zuiger, krukas, balans as, kleppen, nokkenassen, tandwielen, alles is anders, behalve het koppelingsdeksel en het linker krukasdeksel.
Ook is de 300 cc anders dan een 250 cc opgehangen aan het frame, dus zo even een 300 cc in een 250 cc Madmax frame lepelen is niet handig.

Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar om te proberen is een 250 cc prima geschikt.
Met wat eenvoudige aanpassingen gaat een Madmax highway redelijk gemakkelijk naar de 100 km / uur.

Zelf zou ik voor geen goud een ktm of yamaha willen. Nieuw is niet te betalen en gebruikt koop je ze niet van ouwe vrouwtjes ;-)
Met een raptor gaat 't rap... ook de ketting en tandwielen gaan rap (plus de inhoud van je portemonnee gaat rap) ;-)

Mocht iemand meer willen weten over de EGL 300 cc, laat 't me gerust weten.

Groeten,

Menno (EGLmotor)
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor Ryosuke » 25 sep 2012 12:27

Zo.. Daar kan ik wat mee. Thanks voor de uitgebreide uitleg!

Zou het met mijn gewicht (95kg) ook lukken om de top van de 250cc tot +/- 100 km/h te krijgen?

Jammer dat de 300cc alleen in off-road te krijgen is. Met de nodige aanpassingen ben ik dan weer een stuk duurder uit, wat ik dus juist wil vermijden omdat ik eerst wil kijken of het me allemaal bevalt :mrgreen: Hoeveel zou me dat kosten in totaal?

TS stelde een 'wij van wc eend vraag' :D
Sommige vragen kunnen ook via een pb gevraagd worden.


Nogmaals bedankt voor je reactie.
Laatst bijgewerkt door 4 wieltjes op 25 sep 2012 12:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Hoog wc eend gehalte
Ryosuke
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 06 sep 2012 17:22

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor slowstart » 25 sep 2012 14:49

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijs van zo,n 22kw madmax.

Ik vindt het juist een pluspunt dat ie off the road is rijdt echt heel erg goed .Ik heb er zelf ook een maar dan de 250cc.
Ik zou toch wel graag een stapje hoger(sneller) willen

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor 4 wieltjes » 25 sep 2012 14:54

Vragen over prijzen en dergelijken worden via email of pb gedaan.
- het is niet toegestaan om in het topic van een ander, je te verkopen producten, te promoten/ aan te bieden.
- de moderators kunnen bij overtreding van deze regels zonder opgaaf van reden berichten verwijderen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor slowstart » 25 sep 2012 14:58

Had al een pb,tje getuurd op jouw advies ben benieuwd :mrgreen:

Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: EGL Mad Max 250cc vs. 300cc (of toch maar een JLA..?)

Berichtdoor Z@@lo » 25 sep 2012 16:05

Staat op de site van eaglemotorsports. schrik niet is vrij prijzig ;) ( in vergelijking met een 250cc)
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten