Goedemorgen,
De EGL Madmax 300 cc is leverbaar in 22 KW uitvoering.
Met gemak gaat deze machine 120 km / uur.
Het toerental zit dan in de 5de versnelling zo rond de 5000 rpm.
Let wel, door 't hoge vermogen is deze niet leverbaar in highway "uitvoering", maar alleen in offroad. Aanbevolen wordt het lage veren pakket met 14" lichtmetalen wielen (van de highway) en goede toyo banden.
De standaard banden zijn in sommige gevallen niet helemaal 100% rond en hebben wat hoogte slag, waardoor ze rond de 70 km / uur kunnen gaan trillen.
En aangezien je redelijk wat vermogen onder je kont hebt, is het wel zo prettig als je het zwaartepunt wat kunt verlagen (vandaar het highway veren pakket).
De 300 cc uitvoeringen kunnen versnellingsbak problemen krijgen, als er niet goed wordt omgegaan met het ontgrendel mechanisme van de achteruit versnelling.
Heeft niets met kwaliteit te maken, maar eerder dat het bij sommige handelaren nog wel eens ontbreekt aan een goed gesprek en duidelijke instructies naar de klant.
Ook krijgen we veel vragen of de standaard 300 cc is op te voeren naar 22 KW.
Dat is vrij eenvoudig: Nee! Het is niet mogelijk om een standaard 300 cc op te voeren tot 22 KW. Tenzij je het complete motorblok vervangt door onze 22 KW motor plus de aangepaste gasfabriek toepast

De 22 KW uitvoering is compleet anders.
De cilinder, kop, lagers, zuiger, krukas, balans as, kleppen, nokkenassen, tandwielen, alles is anders, behalve het koppelingsdeksel en het linker krukasdeksel.
Ook is de 300 cc anders dan een 250 cc opgehangen aan het frame, dus zo even een 300 cc in een 250 cc Madmax frame lepelen is niet handig.
Ik kan natuurlijk niet in iemands portemonnee kijken, maar om te proberen is een 250 cc prima geschikt.
Met wat eenvoudige aanpassingen gaat een Madmax highway redelijk gemakkelijk naar de 100 km / uur.
Zelf zou ik voor geen goud een ktm of yamaha willen. Nieuw is niet te betalen en gebruikt koop je ze niet van ouwe vrouwtjes

Met een raptor gaat 't rap... ook de ketting en tandwielen gaan rap (plus de inhoud van je portemonnee gaat rap)

Mocht iemand meer willen weten over de EGL 300 cc, laat 't me gerust weten.
Groeten,
Menno (EGLmotor)