jla loncin ervaring..

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor x187 » 11 apr 2012 21:48

DexterXL schreef::mrgreen: ergens zit je dus vast aan een maat, in dit geval je dempers :thumbup:


Ik persoonlijk zou de diameter van de uitlaatpoort aanhouden. Dit omdat dit de grootste restrictie factor is. De dempers kan je altijd nog veranderen naar de "juiste" diameter...
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 12 apr 2012 05:40

dan klopt de maat wel redelijk.alleen de eindstukjes die in de dempers gaan zijn iets kleiner maar scheelt niet veel.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 12 apr 2012 06:27

ik vond hier een stuk je dacht dat het wel makelijk was om te re-posten

De A-armen van een JLA-21B Loncin zijn compleet anders dan andere quads.
Je kunt ze niet vergelijken met een bashan, shineray of EGL

Je Alu armen zitten maar op 1 plaats vast aan het frame d.m.w een lange bout met 2 dopmoeren aan het eind.

Als je dopmoeren te vast zitten word je quad super stug, zitten ze te los krijg je een beetje speling op je armen.

Dus niet te vast, en ook weer niet te los draaien.

Het is van groot belang dat je dit iedere 100km wel een keertje checkt bij deze quad.

Een idee is het om ze met groene locktide vast te zetten op de stugheid die je graag wil hebben.

iig er is zeker niets kapot. Dit is iets wat je altijd bij deze quad tegen zal komen.
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 23 apr 2012 22:44

Weet ook iemand de achter as lager? Net voor vervangen en ze waren gewoon op en heb de achter as geklokt en zat een halve centimeter in :think: dus moet de achter as eruit en ff in de draai bank kijken of het de as is of de lagers Blijf je lekker bezig :lolno:
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 24 apr 2012 05:18

Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 24 apr 2012 08:04

Joe,bedankt en de maat lagers ?
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 24 apr 2012 20:53

die weet ik nog niet. :oops:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 24 apr 2012 21:07

Ik heb een lijst gemaakt met de dingnen die nu gaan gebeuren..


Achter as in de draai bank zetten om te kijken of hij uitwijkt .

.achter lagers vervangen
.bussen draaien van teflon dat niet slijt
In de achterbrug schoten lassen
Dan zijn de meeste spelingen weg ..

Dan de uitlaat onderhandel nemen
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor dimpower » 24 apr 2012 21:29

Remq schreef:Ik heb een lijst gemaakt met de dingnen die nu gaan gebeuren..


Achter as in de draai bank zetten om te kijken of hij uitwijkt .

.achter lagers vervangen
.bussen draaien van teflon dat niet slijt
In de achterbrug schoten lassen
Dan zijn de meeste spelingen weg ..

Dan de uitlaat onderhandel nemen

maak maar foto's van of een mooie how to. :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: jla loncin ervaring..

Berichtdoor Remq » 24 apr 2012 21:49

dimpower schreef:
Remq schreef:Ik heb een lijst gemaakt met de dingnen die nu gaan gebeuren..


Achter as in de draai bank zetten om te kijken of hij uitwijkt .

.achter lagers vervangen
.bussen draaien van teflon dat niet slijt
In de achterbrug schoten lassen
Dan zijn de meeste spelingen weg ..

Dan de uitlaat onderhandel nemen

maak maar foto's van of een mooie how to. :thumbup:

Zeker zal ik doen heb de wiel lagers voor ook vervangen als ik tijd zal ff wat in elkaar zetten
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten