dimpower schreef:egr is standaard al verwijderd op de jla.dat accelleratiepompje mag je op dezelfde wijze afdichten.heeft ook met het milieu te maken,gewoon afdichten die handel net zoals de egr afgedicht is.dan heb je een iets beter trekvermogen.over dat accelleratiepompje is hier vroeger ook al heel wat geschreven.we zullen er niet veel woorden meer aan vuil maken want dan kan blijven discusieren en dubbel posten.dus conclusie:niet over zeveren en gewoon weggooien en afdichten

Helaas kan ik niet accepteren dat je de verkeerde termen gebruikt voor de duidelijkheid

... Een acceleratiepompje is een zogenaamde constructie die op de carburateur bevestigd zit:

Het systeem dat op de uitlaat bevestigd zit heet SAS (Secondary Air System)
http://en.wikipedia.org/wiki/Secondary_air_injectionNaar mijn eigen kennis is het denk ik theoretisch gezien niet mogelijk om meer vermogen te krijgen door deze af te sluiten. Kort samengevat zorgt dit systeem voor verse buitenlucht in je uitlaat zodat onverbrand mengsel in je uitlaat alsnog verbrand (bevorderd knallen en ploffen) met als doel om schonere emissies te halen.
Naar mijn persoonlijke mening is het zinloos om dit te verwijderen. De enige motivatie die ik mij kan bedenken is dat het gewichtsvermindering is en weer een onderdeel minder dat stuk kan gaan... Dat laatste is wel het overwegen waard om de SAS toch te verwijderen... De keuze aan jezelf! Ik heb hem terug gemonteerd om knallen en ploffen te bevorderen...