Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)
door hcq » 23 feb 2011 19:55
Zoo een berg aan reacties. Als ik de olie ga verversen, ga ik wel een 5w30 proberen. Kleppenstellen laat ik wel aan iemand over die er verstand van heeft. Dat komt binnenkort wel, maar olie verversen kan ik in het weekend alvast doen en alle moertjes nalopen.
Ik zal nog kijken of ik wat meer informatie kan vinden over het nachecken van speling. Als ik met 60 rij, dan zwabbert hij niet. Ik denk dat alles nu nog wel goed is, maar echt zeker weet ik het niet.
-
hcq
- 50cc
-
door pieteratv » 26 feb 2011 21:39
Ik wil toch nog even terug komen op de beste olie voor je quad want ik heb het nagevraagd en die adviseren om gewoon half synthetische 10W40 te gebruiken. Het eerste getal geeft de viscositeit bij lage temperaturen aan het tweede getal de viscositeit bij hoge temperaturen. 5W30 is dus wat vloeibaarder als het koud is maar wordt dunner hoe warmer de motor is. Je hebt dus kans dat de smering op hoge temperaturen niet goed meer is en dat hij olie gaat verbruiken omdat de olie te dun wordt. Beter is 5W50 maar deze is weer een stuk duurder en speciaal voor motoren met hoge vermogens. Dus met 10W40 zit je er een beetje tussenin en is een prima olie voor een chinese quad.
-

pieteratv
- 350cc
-
door dimpower » 26 feb 2011 21:58
ik heb geen enkel probleem met 5w30.staat trouwens ook in de handleiding van mijnquad dat deze ook mag gebruikt worden.olieverbruik heb ik totaal niet.hij draaid veel soepeler,minder getik van de kleppen.dat hij minder zou smeren bij hoge temperatuur is fabeltje.5w30 wordt gebruikt in hoogvermogenmotoren die een stuk heter worden dan ons quadje.trouwens als je 3x de prijs van 10w40 half-sythetisch betaald mag je er zeker van zijn dat de kwaliteit van die olie wel een stuk beter zal zijn.iedereen gebruikt wat hij wil maar ik heb enkel goede ervaring met de full-synthetische 5w30.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
-

dimpower
- Moderator

-
Keer terug naar Chinees of geen trek?