Quad voor superleek

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Re: Quad voor superleek

Berichtdoor ralphquad » 11 aug 2010 08:17

is dat niet een hele papierenrompslomp of valt dat mee omdat ie in belgie al op kenteken gestaan heeft?
Ik kan naar belgie wandelen als het moet, woon zoiets tegen maaseik aan.

Wat komen er dan nog voor kosten bij? Kenteken, keuring enz..
ralphquad

Delen op

Share on Facebook Facebook

Berichtdoor dimpower » 14 aug 2010 10:24

Hoi,welkom op het forum.ikzelf ben hier nog redelijk nieuw en heb me een maandje terug ook een streetquad aangekocht voor dezelfde reden die jij opnoemd.ikzelf ben ook het een en ander gewoon van vermogen in wagens en wou dus ook een quad die ik niet meteen beu zou worden.ik heb de loncin streetquad 250 gekocht bij Q-trading.heb het mij nog geen moment beklaagd.voor de service en bij eventuele problemen is deze handelaar altijd bereikbaar en helpt je via mail of telefoon zonder problemen.ik heb nog niets van problemen gehad met de quad.het is een zeer degelijke quad met deftig accelleratievermogen.top ligt standaard op 85km/u.enigeste nadeel is dat de versnellingen zeer kort op elkaar liggen en de quad hoog in toeren draait.daarvoor het ik in Duitseland een tuning tandwiel en kettingkit kunnen bestellen voor deze quad.heb deze in gemonteerd en het is een zeer groot verschil.hij draait veel meer op z'n gemak.praktich geen verlies van accelleratie en heb de 110km/u al even aangetikt.durf nog niet vlugger want ben hem nog aan het inrijden maar hij heeft nog overschot.laat nog de absolute top weten hier op het forum nadat hij volledig ingereden is.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 14 aug 2010 10:27

nog iets vergeten te zeggen:je zal nog van je budjet over hebben,zelfs als je de tuningkit en nog enkele aanpassingen zou doen.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor Draco » 14 aug 2010 13:10

hey dim

zal wel ff je km teller nakijke zijn er maar heel weinig die de 110 aantikken(niet lullig bedoelt hoor)

Mij km heeft zelfs de 199 aangetikt maar dat had oorzaak water en slecht contact.

Ik denk dat je blij mag zijn dat je de 100 echte km ken halen.
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 14 aug 2010 13:31

met m'n shin had ik een eenmalige top van 107km/u gehaald met 2erop(lichtjes bergaf en windmee)
dus ik denk wel dat het mogelijk is

wil je vlugger moet je extra tunen of motorswappen ;)
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor Backspeed » 14 aug 2010 15:48

Waarom niet??

Als je achter een heel klein tandwiel opgooit haalt hij misschien wel 130.
Acceleratie zal dan alleen niet geweldig meer zijn.

Draco schreef:hey dim

zal wel ff je km teller nakijke zijn er maar heel weinig die de 110 aantikken(niet lullig bedoelt hoor)

Mij km heeft zelfs de 199 aangetikt maar dat had oorzaak water en slecht contact.

Ik denk dat je blij mag zijn dat je de 100 echte km ken halen.
Backspeed
banned member
banned member

Berichtdoor Draco » 14 aug 2010 16:11

backspeed als je niet genoeg kracht heb om op te trekken haal je nog niet eens de 90 :P dan raakt ie niet in ze toeren

fredje je zegt het al 1 malig en hoe die praat is dat ie nog gas over heb denk als je gps erbij zit dat ie blij mag zijn als ie de honderd aan tikt.

Ik ben bezig met grotere carb en dan andere cdi tandwiel heb ik al aangepast dus ik hoop dat wel en goeie 100 km per uur te halen ECHTE KM

En geen china km :P dingen kloppen voor geen meter ;)
You Drive A What?
Draco
450cc

Berichtdoor fretje-pitbull » 14 aug 2010 18:06

dat van die gps is juist;)
en indd als je tandwiel te klein is haal je mss 4000toeren in 4de en rij je 60 omdat hij geen macht geeft voor sneller te rijden

hoeveel raptor's 700 zijn eer die het kleinste beschikbare achtertandwiel hebben? ook niet zodanig veel omdat zij ook niet eindeloos power hebben
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

Berichtdoor dimpower » 14 aug 2010 18:38

hey zeg,ik zeg dit niet om op te scheppen over de snelheid die mijn quad doet.zie daar het nut niet van in.ik stel alleen maar vast.ik heb de set gekocht mede op aanraden van Maarten van q-trading omdat ik vond dat de quad te hoog in toeren draaide bij relatief lage snelheid.de fabricant van die set beweerd dat de top tot 45km/u sneller kan dan origineel naargelang het gewicht van rijder en bij eventueel bijrijder.die 45 is wel wat hoog gegrepen.mij een zorg hoe snel hij juist gaat.ik ben al blij als hij de 90 rijdt.dan ben ik mooi mee met het verkeer.standaard loopt hij 85 en dat toont hij ook op de teller.dat klopt met gps ernaast.die 110 was zonder gps.zal daar wel misschien een afwijking op zijn maar in ieder geval is het zeker een stuk sneller dan standaard.ik ga die top wel eens testen na het inrijden met de gps.mijn bedoeling is hoofdzakelijk niet de top verhogen maar de motor wat rustiger laten draaien.moest ik er een versnelling bij kunnen zetten zou ik dat gedaan hebben maar dat is niet mogelijk.
dimpower
Moderator
Moderator

Berichtdoor fretje-pitbull » 14 aug 2010 19:10

dat kan natuurlijk dat zeg ik niet maar je moet zeker niet rekenen dat hij "redelijk" origineel de 120km/u gaat lopen
en innd ze hadden beter een 5de versnelling gestoken, een soort overdrive ofzo
fretje-pitbull
Moderator
Moderator

VorigeVolgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?