Wat raad u mij aan?

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

Wat raad u mij aan?

Berichtdoor Fordius » 15 jul 2011 13:07

Hallo mensen,

Ik ben nieuw hier en dus wil ik me eerst even voorstellen, voordat ik er hier zo in vlieg met een vraag. Ik ben Erdal kom uit Deventer. Ben zelf 25 jaar en ben sinds kort geintereseerd in een quad.

Ik heb nu de volgende vragen en hoop dat ik ze beantwoord kan krijgen.
Heb zelf ook gelezen dat er vooral een Bashen of een Shineray wordt aangeraden, maar alsnog kom ik toch met een paar vragen.

Nu is mijn eerste probleem dat ik eerst wil wennen aan een quad aangezien ik er nooit 1 gereden heb en gehad heb wil ik eerst ervaring op doen, dus heb een budget van ong 1000 euro beschikbaar gesteld.
2 jaar terug ben ik in een rolstoel beland dat is tevens mijn 1ste vraag.

1. Ik mag een automaat (auto) rijden, maar ik neem aan dat je dan wel op een quad mag rijden of moet dat ook een automaat zijn?
2. Wat raad u mij aan voor 1000 euro ong aangezien ik ook eerst wil weten of het geen impulsieve aankoop is en om ervaring op te bouwen.
3. Is het mogelijk om op een manier een rolstoel aan de quad te koppelen zodat je die kan meenemen?
4. Ik zie ook dat er chinse spul is hoe herken ik dat ? En is dat ook goed te doen of gaat er elke 50km wel iets kapot? Ik heb nog nooit iets met scooters / quads te maken gehad qua reparatie, maar ben wel handig en met een guide fix ik het wel, maar om nu na elke 50 km iets te fixen :P

Waar ik hem vooral voor wil gebruiken is voor op het weg.
Dus een straatquad.

Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen aangezien ik er deze week graag 1 wil aanschaffen.

Alvast bedankt
Fordius
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Wat raad u mij aan?

Berichtdoor green » 15 jul 2011 13:50

Weet niet of het een goed idee is om op een quad te rijden als je rolstoelgebruiker bent (bedoel dit zeker niet verkeerd ;) ) op een quad moet je toch echt wel werken, en dan bedoel ik ook met je benen (het bekende tegenhangen). Er zijn ook quads met een automatiche versnelling. mvg Denniz. :thumbup: :wave:
Bashan Bs 200s-7

Grtzzz Mr. Green :mrgreen:

[color=#00BF00]Want do'or de jaore heen blif Limburg onbetwis 't stj
green
350cc

Berichtdoor admin » 15 jul 2011 13:58

Even een vraag ivm rolstoel, in hoeverre kun je met je benen kracht zetten en bewegen? Let wel, ik bedoel dit serieus. Een schakelquad schakel je met je linkerbeen en rem je met je rechterbeen. Een quad met kenteken wordt gezien als een auto, je mag er immers met een autorijbewijs op rijden. Ik neem aan dat je dan ook alleen een quad met automatische bak mag rijden als je in je rijbewijs hebt staan dat je alleen automaat mag rijden.
Om een rolstoel mee te nemen zijn de mogelijkheden al snel beperkt en zou ik zeker niet voor een Bashan of Shineray gaan. Dit zijn sportquads en niet gebouwd om bagage mee te nemen. Ik zou het meer zoeken in een utilityquad (http://www.google.nl/search?q=utility+quad&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=nl&tab=wi&biw=1016&bih=449 )met automaat, maar of je die voor rond de 1000 euro hebt....
Kijk in ieder geval lekker rond op het forum misschien kom je op andere ideetjes. Misschien is een buggy (bijv. http://www.miniracers.be/buggy-250cc-2pers-lucht.htm )net zo leuk
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Fordius » 15 jul 2011 14:03

Mijn linkerbeen is het zwakke been. ( nouja voet met linker been kan ik nog 50-60 kilo drukken in sportschool )
Ik kan met krukken en dergelijke lopen en kan ook gewoon staan.
Dus heb ook redelijk wat kracht nog in de benen ( aangezien ik ook een automaat auto kan rijden )

Dus dat bewegen met benen als je rijdt is niet een probleem.
Owkey wat is er beschikbaar als een automaat dan ( moet er wel een beetje stoer uit zien )
Rolstoel meenemen is geen pre, kan namelijk ook met krukken lopen.
Maar is gewoon een extra optie als dat mogelijk is.
Het liefst moet ie ook voor 2 personen zijn.
Fordius
50cc

Berichtdoor admin » 15 jul 2011 14:14

Gezien je vragen/eisen kun je het idee van Bashan of shineray wel vergeten. Verder denk ik dat je 2e hands moeilijk voor rond de 1K euri een quad met auto-bak kunt scoren. Maar hou marktplaats gewoon in de gaten
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Fordius » 15 jul 2011 14:17

Jah ik kan budget wel aanpassen das niet z'n probleem.
De budget hou ik express laag, omdat ik bang ben dat het misschien een impulsieve aankoop is dan vind ik 1000 euro nog niet zo heel erg :P

Maar wat zou je dan aanraden als automaat die wel beetje sportief is?
Verder hoe zit dat met chinese quads is dat nog aan te raden of toch liever helemaal niet?

Graag zou ik daarover wat meer info willen.
Fordius
50cc

Berichtdoor admin » 15 jul 2011 14:28

Een chinese quad heeft per definitie meer onderhoud en "aandacht" nodig. Er moet wat meer aan gesleuteld worden. Ik geloof overigens dat de madmax quad ook in automaat wordt verkocht. Maar daar zou je even voor op het forum via de zoekfunctie moeten zoeken.
Afbeelding Greetz Admin
admin
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 jul 2011 15:50

En aanvullend op je rolstoel of deze meegenomen kan worden.
Er kan altijd wel een trekhaak achter je quad worden gemonteerd,zodat je de stoel ergens op mee kan vervoeren.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor bashanboy » 15 jul 2011 16:44

shineray is er ook in automaat uitvoering ;)
en kar achter en quad kan maar kan niet veel gewicht trekken en de rijeigenschappen worden sterk beinvloed.
denk dat een utillity quad dan wel een uitkomst is, zijn ook bijna altijd automaat en zitten misschien ook een stuk makkelijk
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor Fordius » 15 jul 2011 17:51

Rolstoel is geen must om mee te nemen, maar dacht mocht het als optie lukken altijd handig. Maar hoeft niet persee dus.

Zelf ben ik natuurlijk op zoek naar een wat stoerdere quad en z'n utilityquad is toch iets minder moet ik toegeven "looks wise" natuurlijk.
Dus wat zouden jullie gewoon normaal iemand aanraden?
En maakt het dan verder uit of het een chinees is of niet? En waar moet ik aan denken bij een onderhoud aan een chineesje ?

Kosten onderhoud? Hoevaak onderhoud? enz.
Bedankt voor al uw reacties.
Fordius
50cc

Volgende

Keer terug naar Chinees of geen trek?