startmoter

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

startmoter

Berichtdoor pre01 » 28 jul 2010 20:53

vraagje: ik heb mijn loncin 205CC streetquad nu 2 dagen nu kan ik hem niet meer starten! ik denk zoiezo dat mijn startmoter kapot is! kan iemand mij vetellen of dit moeilijk is om te vervangen? (ben niet zo ervaren op dat gebied)

tevens ben ik hem nog aan het inrijden en als ik teveel gas geeft begint mijn moter te stotteren??? hoort dit??

ik hoor het wel!

groeten,

PRE
BEAUTIFULL BUT STANGE!!
pre01
50cc

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: startmoter

Berichtdoor roonroon » 28 jul 2010 21:10

Startmotor vervangen: eerst eens kijken of je genoeg spanning hebt op de startmotor, meten is weten.

Stotteren bij volgas: grotere sproeier, fabriekaf zijn de quad's met een kleine sproeier uitgerust dus krijgt de motor bij volgas teveel lucht en te weinig brandstof.
Hierdoor gaat de motor protesteren (stotteren).

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Berichtdoor pre01 » 28 jul 2010 21:22

bedankt voor de snele reactie. bij het meten van de spanning bedoel je gewoon de accu? die heb ik vanmiddag gemeten en die wat goed! normaal gesproken hoor je nog wat al je de elektrische start indruk bij mij hoor je helemaal niks!!

dus een groter sproeier kopen en het is op gelost. het heeft niks inrijden te maken?
BEAUTIFULL BUT STANGE!!
pre01
50cc

Berichtdoor roonroon » 28 jul 2010 21:32

pre01 schreef:bedankt voor de snele reactie. bij het meten van de spanning bedoel je gewoon de accu? die heb ik vanmiddag gemeten en die wat goed! normaal gesproken hoor je nog wat al je de elektrische start indruk bij mij hoor je helemaal niks!!

dus een groter sproeier kopen en het is op gelost. het heeft niks inrijden te maken?

Staat je stopknop wel op "run" (aan)
Starten met de rem ingeknepen, kijk ff of het remlicht het doet.
Mss schakelaartje niet goed.
Probeer eens te starten met de voetrem ingetrapt.

Kijk anders even de aansluitingen na op de startmotor/ mss zekeringetjes (bij accu)

Stotteren heeft niets te maken met inrijden maar wel even rustig aan doen.
Alles moet zich zetten en indraaien.
Daarna kan je gaan veranderen, maar ik zeg altijd: na de garantieperiode en inrijden.
Inrijden niet als een oud wijf, mag best een beetje harder.
Mogen er problemen voordoen dan komen die vanzelf boven.

Grtz
:-))) Ron
Der Alte
Tefalashan-Wok met de twee oren. ;-)
roonroon
CQ supporter
CQ supporter

Keer terug naar Chinees of geen trek?