Probleem met inschrijven - Belgie

Vragen en info over regelgeving, kenteken, verzekering etc.

Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor Sjeeke » 16 mei 2014 21:02

Even voor de belgen onder ons,

Ik heb dus op 03/05 mijn Streethummer op gehaald en vorige week de papieren door gemaild naar mijn verzekeringsmakelaar.

Nu belde zij me op dat ze geen roze formulier heeft, omdat dit de eerste keer is dat ik een nieuw voertuig gekocht heb in Belgie, wist ik dat niet.

Ik heb er een ec coc bij en een of ander wazig duits document van de douane met een nederlandse douanestempel erop en een verkoopcontractje waar eigenlijk niets op staat van prijs.

Mijn makelaar vertrelde dat ik gewoon met die documenten naar het douanekantoor in Genk moest gaan met een factuur waarop staat dat hij nieuw is en de prijs. Dus contact met de verkoper opgenomen en daarom gevraagd, zou geen probleem moeten zijn, maar toen ik hem terugbelde voor een afspraak zei hij dat hij terug zou bellen ...... en je raad het al .... taal nog teken.... Hopenlijk heeft hij het gewoon druk en beld nog terug....

Maar even uitgaande van "worst-case" scenario, (ik krijg het vermoeden dat er iets met de belastingen gaande is, nl niets....) wat zijn dan mijn opties?

op het moment heb ik een quad en mijn handjes (en voetjes) jeuken om er mee te rijden, maar ik kan de baan niet op en das wel de bedoeling van het geheel.....
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor dimpower » 16 mei 2014 21:32

Je moet inderdaad met de factuur en je ecc document naar de douane.alsook geld mee hebben.want ik hoop dat je geen btw betaald hebt in Duitsland. :naugthy:
Btw moet betaald worden in land waar je hem inschrijft,in ons geval België.daarvoor dat je je aankoop factuur moet voorleggen.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor Sjeeke » 16 mei 2014 22:29

nee nee ik heb hem in Tongeren gekocht, dus niets betaald in duitsland, ik denk dat de verkoper idd in belgie geen btw heeft betaald voor de quad en daarom het laat afweten om een fatsoenlijke factuur te maken... stom van me dat ik dat niet bij afleveren heb gecontroleerd :oops: , maar ja in de euforie van het zien van mijn quad....

naar mijn idee komt de quad uit nederland omdat er wel een nederlandse douanestempel op dat formulier staat... Ik hoop echt dat hij nog met een factuur over de brug komt... als ik dan nog de BTW moet betalen zuigt dat zwaar :cry: , maar dan kan ik hem wel gebruiken .... (dan zullen de straatbandjes e.d. nog maar even moeten wachten.....)
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie

Re: Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor Arwin » 16 mei 2014 22:39

In nederland op kenteken zetten.
daarna uitvoeren naar belgie (krijg je de bpm weer terug)
Mischien een idee als het anders niet lukt
motorfietsen met zijwieltjes zijn stoer
Arwin
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 29 maart 2014 21:19
Woonplaats: uithuizermeeden

Re: Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor Sjeeke » 17 mei 2014 14:18

gaat het toch nog goedkomen denk ik, morgen even een fatsoenlijke factuur halen, waarschijnlijk wel nog de btw betalen, maar vooruit dan kan ik tenminste rijden...... binnenkort...
If you cant fix it with ducktape....... you're not using enough!
Avatar gebruiker
Sjeeke
100cc
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 26 apr 2014 00:15
Woonplaats: Veldwezelt, Belgie

Re: Probleem met inschrijven - Belgie

Berichtdoor Christophe haegeman » 07 nov 2016 22:32

Kan iemand mij helpen aan het ece doc van een loncin 250 dessert storm?
Christophe haegeman
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 06 nov 2016 22:20


Keer terug naar Kenteken/RDW/Verzekering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten