loncin kappen lak/folie

Algemene discussie, nieuwtjes etc. over de Bashan, JLA/Jinling, EGL, Spy, Shineray en andere Chinese quads. (Geen technische vraagstukken!)

loncin kappen lak/folie

Berichtdoor Nigelfermont » 05 nov 2015 14:38

heeft iemand van jullie ervaring mee van die glanslaag en die folie eraf te halen? want wil alle kappen kaal maken en dan alles opnieuw gaan spuiten ben met aceton bezig maar duurt ook erg lang en is een geplak steeds.

gr en zal wel fototje plaatsen als het klaar is
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor dimpower » 05 nov 2015 19:07

de kappen gewoon schuren(mat zetten) en dan eerst een goede primer aanbrengen.liefst meer dan 1 laagje en zeer goed laten uitharden.beter een weekje laten liggen in de primer zodat die volledig uitgehard is.dan nog een laagje geven.dan de grondlaag heel lichtjes schuren en je kleur erop aanbrengen in meerdere fijne laagjes.
Het probleem met de chinese kunststof is dat die een bepaalde negatieve invloed heeft op verf waardoor er blazen op komen na een tijdje.daarom is de grondlaag van heel groot belang.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor Nigelfermont » 05 nov 2015 19:56

hartelijk bedankt voor je volledige uitleg gelijk, want vond het maar raar spul wat erop zat. want je hebt eerste laag is gewoon glaslaag, gespoten volgens mij en daarna heb je die folie wat je er niet zomaar eraf krijgt zelfs niet met aceton en dat is al best agressief spul voor verf, maar welke korrel raad je aan? ben nu bezig met 180 alleen het kost wel erg veel tijd. schuurpapier zit zo vol, en merkte ook toen ik het met de aceton deed begin die te blinken en voelde maar vreemd aan, volgens mij zit er in het kunstof bij een chinese een apparte stof..

opgelet mensen!!!!
gebruik geen verfstrippersfohn !!!
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor dimpower » 05 nov 2015 22:09

Jij zit natuulijk al door die eerste laag.dat is jammer Want je had gewoon die eerste laag gewoon mat moeten schuren met bv een schuurdoekje.nu zit jij al op de folie dus ik vrees dat je deze nu wel volledig weg moet schuren.misschien eerst met 120 of 150 schuren ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor Nigelfermont » 05 nov 2015 22:32

ja klopt ik zit door alles heen gewoon op het plastic zelf, heb ik extra gedaan omdat er folie eronder zit, heb meegemaakt toen ik mijn carb op de zijkant gelegd toen ik de andere erop wou zetten heeft er de hele avond benzine gelekt en daar was die al op het plastic gewoon alles liet los, stel het zou eens gebeuren of wat dan ook of er komt iets anders erop waar de folie niet goed tegen kan, dan laat de rest ook los daarom wouw ik alles vanaf het plastic doen vandaar. maar doe evengoed alles goed voorbereiden op het plastic.

mensen hadden gezegt ja gewoon met de fohn en ik had het gedaan en liet niet los langzamerhand warmer gemaakt en warmer tot er blaasjes erop kwamen en daarna stukje folie eraf gehaald en daarna zag ik dat het plastic zelf al was gaan werken, dat wordt allemaal goed glad maken zover en dan bijwerken even maar sws over de laatste laag grondlak even een super fijn schuurpapiertje overheen korrel 800 ofzo voor het beste spuitresultaat en van een spuiter gehoord eerst alles goed ontvetten met thinner voor je alles gaat doen
Nigelfermont
150cc
 
Berichten: 74
Geregistreerd: 26 feb 2015 20:53
Woonplaats: Roermond

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor dimpower » 06 nov 2015 07:06

Ja inderdaad,ontvetten moet je steeds doen voor je gaat spuiten maar dat is vanzelfsprekend hè.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor Patriickm » 06 nov 2015 08:02

Ik ontvet altijd met remmenreiniger, ideaal spul, lekker vluchtig, dus 1 keer met een keukenrolletje eroverheen en t is schoon+droog! :thumbup:
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: loncin kappen lak/folie

Berichtdoor dimpower » 06 nov 2015 19:49

gebruik ik ook of met thinner.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)


Keer terug naar Chinees of geen trek?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten