@sandhi:
Het is wel zonde ja, had ook gehoopt geen extra koeling nodig te hebben. Maar erg veel stroom trekken de ventilatoren nu ook weer niet. In totaal denk ik nog geen 0,5 A op 79 V dus dat verschil merk je toch niet zo onder het rijden qua afstand wat ik kan afleggen. Wat ik wel merk is dat het m'n 12 V accu en omvormer nogal doet belasten waardoor de spanning wat terug zakt. Normaal rond de 14 V maar met de ventilatoren aan 13 V. Als ik dan ook nog eens dimlicht of grootlicht aan zet is het helemaal leuk, is dan nog maar 12,5 V.
Met die buisventilator had ik een beetje gehoopt dat er juist door de kleinere diameter aan de kant van de motor meer druk/vacuüm zou zijn waardoor de lucht juist snel wordt afgevoerd. Maar dit is dus niet zo? Dit is zoiezo iets waar ik dan weer wat minder verstand van heb. Maarja een groter gat gaat helaas niet, zit een framebuis in de weg.
@4W:
Zo rond de 60-65 graden zou mooi zijn met continu vermogen. Kan dan af en toe even het volle vermogen gebruiken en daarna met continu vermogen weer terug af laten koelen naar 60-65 graden. Bedoeling is niet dat ik zoals nu het geval is steeds 5 minuten stil moet staan om hem te laten afkoelen.
Zo'n peltier element is een leuk concept maar deze moet dan wel contact maken met het deel dat warm wordt neem ik aan? Dat is lastig bij mijn motor aangezien de warmte van binnenin de motor komt, bij de koolborstels. Heb zoiezo geen idee hoe zo'n peltier element nou precies werkt.
@Dexter:
Dit had ik geprobeerd met die luchtslang, eentje dan wel maargoed. Het scheelde helaas niks in temperatuur.
Ik zal in ieder geval wel nog proberen om de ventilatoren eens om te draaien zodat ze doen zuigen. Ook die buisventilator, wil eens kijken wat die doet als juist koelere lucht naar de koolborstels wordt geblazen.