Ben denk wel van plan om zoon turbo erop te zetten, zetten ze bij karts ook op een 250cc ook al zijn het Chinese blokjes enzo, en je moet het sws tussen de luchtfilter en de carb plaatsen benzine is niet goed voor een turbo, gewoon grotere sproeier plaatsen dat er meer benzine ingespoten kan worden, en ook al doe je het niet hoeveel zuurstof hoe krachtiger de explosie en hij gaat er niet meer van zuipen, gewoon zoveel hij normaal drinkt, anders wordt er tegenwoordig niet voor niks een turbo geplaatst bij auto's alleen voor ze krachtiger te maken en zuiniger.. En als je alles goed afsteld kun je 7 pk max winnen denk ik, maar het is een klus werk Maarja voor de hobby waarom niet ? En een moterblokje kan meer aan dan wat mensen denken, ja de oliedruk alleen als je zoon ding erop hebt altijd in het begin langzaam wegrijden niet teveel touren eerst goed warm laten worden anders is de slijtage van je turbo veel hoger, Maarja wat ze zeggen je wint bijna niks wat ik hier ergens heb gelezen is onzin. Hoe hoger je in de touren gooit deste krachtiger wordt de turbo, heb een filmpje gezien van een moter 600cc maar met turbo die trok in zijn 4 of 5 nog steeds het voorwiel van de grond af bij 10k touren of 12k touren, dan zou het bij de quad tussen de 7k en de 9k liggen het hoogste vermogen. Alles is mogelijk en als je het doet altijd even navragen aan iemand die er verstand van heeft.
Ik ben aan het na denken voor zoon turbo op me quad te plaatsen ook al kost het me 600 of 800 euro liever dat dan dat de woute in me nek liggen te heigen dat het moterblok nummer niet klopt wat op het kenteken staat geregistreerd. Als ze er eens achterkomen heb al 2 verhalen gehoord van hier uit de buurt, quad in beslag en kregen hem niet meer terug, ook in Duitsland al 1 geval, of je moet iemand kennen die het moterblok nummer kan overtikken