1e ritje egl madmax off road

1e ritje egl madmax off road

Berichtdoor jacco1986 » 12 mei 2014 12:16

Sow afgelopen weekend eindelijk een ritje kunnen maken op mijn door ramon geleverde egl madmax offerte road. Deze was 2 maanden geleden al netjes afgeleverd maar door wat gedoe met de verzekering pas afgelopen weekend pas kunnen rijden.
Eerst even lekker warm laten draaien en daarna voorzichtig richting tankstation gereden en de tank lekker vol gegooid onder het rijden viel het me op dat de quad ontzettend hard schud bij bepaalde snelheden dus bij het tankstation maar even.de banden spanning wat veranderd nu reedt de quad al wat beter maar nog steeds erg veel stuiteren voor en achter waardoor je regelmatig de grip kwijt raakt. Daarna wat bospaadje gezocht en daar wat rond gereden maar door dit rijgedrag was het eigenlijk niet te doen dus van de week de wielen maar eens balanceren op het werk en de vering wat proberen af te stellen de quad krijg je gewoon niet ingevoerd zo stug is die.
Maar als je dat allemaal buiten beschouwing laat rijd de quad super loopt soepel en trekt goed door.
Pms heeft hem verder super klaargemaakt :thumbup: :thumbup:
Laatst bijgewerkt door jacco1986 op 12 mei 2014 17:04, in totaal 1 keer bewerkt.
Gas op die lollie!!
jacco1986
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 jan 2014 20:08
Woonplaats: ospel

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: 1e ritje egl madmax offerte road

Berichtdoor BredaBashan » 12 mei 2014 14:06

Lekker man, eindelijk rijden. Hoe veel km moet je hem nu inrijden? En dat schudden had ik ook, na balanceren was dat bij mij weg dus ik hoop voor jou ook! Als het nu ook nog weer even lekker weer wordt kan er volop getoured worden. :)
Avatar gebruiker
BredaBashan
300cc
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 03 okt 2013 10:34

Re: 1e ritje egl madmax offerte road

Berichtdoor jacco1986 » 12 mei 2014 14:27

Idd ja heb al veel mooi weer voorbij zien komen.dat ik niet kon rijden :cry:

Volgens mij zo'n.300 km dan wat nieuwe olie enzo en dan kan het langzaamaan wat gekker

Ga eens kijken of ik deze week wat tijd krijg om mijn wielen eraf te halen dan kan ik ze op het werk even balanceren en dan denk ik ook wel dat dat schudden weg is

Alleen even.kijken hoe ik dat stugge eruit krijg kan.voor de veren nog wel wat losser stellen maar achter niet ben.bang dat de veer te zwaar is voor mij is een 250 kg veer weeg zelf maar 64 kg en.de quad is ook niet zo zwaar
Gas op die lollie!!
jacco1986
50cc
 
Berichten: 16
Geregistreerd: 18 jan 2014 20:08
Woonplaats: ospel

Re: 1e ritje egl madmax off road

Berichtdoor PROmotorsport » 12 mei 2014 22:28

Hoi Jacco

Zo het zal nu wel tijd worden om te gaan rijden niet dan
deed de verzekering zo moelijk dan ?

Die banden moet je een paar dagen op 5 bar zetten , dan word het ook al
beter , offroadbanden zijn qua uitbalanceren lastig , maar is te proberen..
niet schrikken van de hoeveelheid te plakken lood , wij hebben strippen van 50gr per blokje , 100- 200 gram is normaal , moet je even bij een vrachtwagenbandenboer halen..

Veel rijplezier aankomend weekend (word mooi weer)

Gr Ramon PMS
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden


Keer terug naar Rijverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten