Ik heb me weer iets in de kop gehaald.....
Sinds ik mijn quad heb (vorig jaar juni ) ben ik ondertussen al aan mijn 3e inlaat spruitstuk toe.
Ik vraag me af of ik de enige ben die dat heeft
Eerste keer kreeg ik onder garantie een nieuwe van Saskia (ALG) , en ik heb deze toen direct vervangen.
Na een maandje ofzo, ook weer gescheurd
Heb toen beide (kapotte) spruitstukjes verstevigd met extra kit om het hele spruitstukje heen, zodat deze veel sterker was.
Na een tijdje toch beide weer gescheurd, en nieuwe gekocht tijdens een andere aankoop op ebay.
Deze ook weer direct verstevigd het ongeveer een half jaar goed gedaan.
Ik had ondertussen die oude ook al weer gefixed en verstevigd, dus die heeft daarna ook weer een aantal maanden dienst gedaan, tot vorige week.
Ik heb een nieuwe uitlaat gehaald en setje sproeiers bij ALG, en dus vaak wezen prutsen met caburateur.
Uitlaat klinkt als een stationair draaiende helicopter , super.
Alleen nu nog niet de goede afstelling, heb momenteel al sproeier 130 erin, en nog stotteren bij 7400/7800 toeren, en slecht zonder choke rijden.
Bougiekleur is niet zwart ofzo, vandaag "chopplug test" gedaan, en leek ook normaal.
Lang verhaal, maar in ieder geval.........was ik het wel een beetje beu om steeds te zitten pielen met dat inlaat spruitstukje, kreeg er een sik van.... , en ben van het weekend dus aan de slag gegaan met het volgende project.....
Het is nog niet af, en heb ook nog geen idee of het zal gaan werken of dat ik iets over het hoofd zie.
FOTO'S
Let nog niet op de afwerking, ik ben geen pro, maar het resultaat mag er al best zijn (al zeg ik het zelf )......
Het buisje sluit mooi af op de caburateur, maar op het "gat" van de motor sluit het niet naadloos.
Dit komt omdat je iets schuin afslijpt, het altijd EI-vormig zal worden, misschien dat ik dat nog beter af zal moeten ronden.
Het ellendige was een beetje dat het originele rubber niet recht loopt, maar met een boog en dan ook nog een gedraait.
Heb dit op het oog na gemaakt, zonder dat de quad in de buurt was.
Met veel passen en meten, kan het hele geheel nu op de motor aangesloten worden, alleen zit er nu nog geen pakking/dichtingsring/rubber tussen.
Als afdichting zat ik te denken aan afdicht-rubber-kit.
Ik zag nu al dat het volgende probleem zich ook al weer liet zien, namelijk dat ik nu eerst de gaschuif in de cabarateur moet doen+dopje, daarna aansluiten, en dan pas het luchtfilter erop moet zetten.
Dit komt omdat de hoek van mijn geslepen buisje toch net niet scherp genoeg is en nu eigenlijk dat zadel-bevestig-ding daar in de weg zit. ,
Het geheel zal echter zo stevig worden dat dat geen probleem zou moeten zijn.
Normaal als je de cabarateur er af haalt, draai je het hele stukje haast kapot.....chinees rubber
Dat zadelpin-inval-dingetje zal ik dus ook nog aan moeten passen, komt ook wel goed.
Ik was van plan dit "projectje" stil te houden totdat het af was, maar misschien dat ik dingen over het hoofd zie, die ik beter nu aan kan passen voordat het mis/kapot gaat of explodeert
Idee