review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Beoordelingen van onderdelen en accessoires.

review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor DenniZ » 15 maart 2012 16:59

Ik rij (als mn wok niet uit elkaar ligt :D ) nu ruim een jaar met een rvs sportuitlaat.
De set heb ik gekocht bij Algmoto (http://www.algmotoparts.com voor 109 euro.

Afbeelding

Onderdelen:

De set bestaat uit de rvs demper,2 ophangbeugels, uitlaatbocht in 2 delen en een beschermplaatje dat op het voorste gedeelte van de uitlaatbocht komt ter bescherming van je been tegen hitte.

Montage:

Montage van het geheel is vrij simpel, na demontage van oude uitlaat de sportdemper opbouwen door uitlaatbocht aan cilinder te monteren en andere gedeelte aan de demper.
Uitlaatdemper met buisgedeelte losjes in de 2 ophangbeugels (die je aan de 2 bestaande nokken aan je frame monteert) hangen en de 2 uitlaatbuizen aan elkaar bevestigen met de bijgeleverde klem met bout en moer. Nadat alles aan elkaar zit controleren of de buis nergens het frame raakt ivm resonantie. Nu kun je alles stevig vast draaien.

Ik rij de bashan met rvs sportuitlaat in combinatie met een sportluchtfilter en sproeier 108 en de tunings cdi.
Doordat de nieuwe uitlaatbocht een grotere diameter heeft en geen "katalysator" is de doorstroming van de gassen beter. Door deze combinatie heeft de quad net iets meer power.

Illegaal:

De uitlaat is niet goedgekeurdvoor de openbare weg, dat is ook wel logisch gezien het geluid die het produceerd. Je kan wel spreken van een blerpijp. Kortom heel veel decibels :D
Hou er dus rekening mee dat mijnheer agent je blerpijp niet zo kan waarderen. Ik ben er overigens nog nooit mee aangehouden.

Kwaliteit:

De kwaliteit is zoals je kan verwachten van de chinese fabrikanten:
Lak op uitlaatbocht is dun en dus roest het geheel binnen no time. Dus even wat lagen hittebestendige lak erover :thumbup:
Na verloop van tijd zie je de rubber bescherming van de ophangbeugels smelten door de hitte van de demper. Volgens mij komt dit door het ontbreken van dempingswol in de demper. Hierdoor krijg je na verloop van tijd ook last van het ontbreken van popnagels die in de demper zitten om de rvs koker aan de 2 lichtmetaal eindstukken vast te zetten.
Deze moeten dus na verloop van tijd weer opnieuw van popnagels worden voorzien.

Conclusie:

Als je van te voren weet dat het een chinees produkt is, met wat makkelijk op te lossen gebreken. En deze voor lief neemt,heb je een uitlaat die je quad voorziet van een racy sound en een beter uiterlijk dan die lelijke zwarte pot die er 'af fabriek' onder hangt.

Pluspunten:

Sound
Uiterlijk
Makkelijk te monteren

Minpunten:

Kwaliteit
Niet goedgekeurd voor de openbare weg.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor BBQBarman » 16 maart 2012 10:53

Hhahhhaha die is goed als je quad niet uit elkaar ligt :lol:
Maar als meneer agent gaat bleren over je blerpijp dan bler je tocht gewoon terug
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor Patriickm » 18 apr 2012 18:12

Ik heb dezelfde pijp eronder hangen, maar op je type plaatje staat .. dB bij 3500 RPM. Op 3500 toeren is de mijne juist heeeel stilletjes, dus dan kan meneer agent niet zeggen toch? ( misschien ligt het er ook aan dat ik er wel demperwol in heb zitten! )
GROEN! :mrgreen:
Avatar gebruiker
Patriickm
350cc
 
Berichten: 462
Geregistreerd: 11 dec 2011 13:06
Woonplaats: Enschede

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor slowstart » 18 apr 2012 19:41

Heb em ook nu ook alweer bijna een jaar. Inderdaad de bocht roest snel en hij ging blazen (lekken) bij de potnagels, Nieuwe potnagels ander verfje helemaal goed ik heb trouwens een rode die er nog steeds goed uitziet de verf is nog goed op de demper

ik vindt het geluid echt super lekker zwaar ook heb de gele cdi en een sproeier 108met een open sportfilter erop.

Ben verder wel tevrede met de pijp
Sven.
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor x187 » 18 apr 2012 22:08

potnagels? Denk dat je popnagels bedoeld?
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor slowstart » 19 apr 2012 15:58

x187 schreef:potnagels? Denk dat je popnagels bedoeld?


Yup inderdaad popnagels. :mrgreen:
Sven
Mad-maxxed
slowstart
400cc
 
Berichten: 679
Geregistreerd: 09 jul 2011 05:52
Woonplaats: zoetermeer

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor ulleke » 21 mei 2012 20:00

ff na het linkje in de cdi review, ik heb hem ook maar hij gaat het veld ruimen. Heb net de nieuwe van 129,- besteld bij ALG.

Ook bij mij een takke herrie, maar daar hou ik van. Eerste beugel niet meer bruikbaar door de hitte (rubber smelt weg). Al drie keer de popnagels vervangen:-(
En de aansluiting tussen de voorpijp en de bocht zelf ging steeds los, zelfs met nieuwe pakkingen hielp het niet meer.

Andere kant, ik heb de uitlaat nu 3 jaar en hij is nu na 4000 km pas echt op. Een beetje goede uitlaat voor een motor of crosser kost al snel 300,-.
Dus al met al geen slechte kwaliteit prijs verhouding zou ik zeggen.

Grtz Ulleke
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: review rvs sportuitlaat voor bashan 200/250 cc

Berichtdoor iaccaloco » 30 dec 2012 12:42

AfbeeldingIk had deze ook op m'n Bashan toen ik 'm kocht.

Maakt idd. echt een ongeloooooflijke t*fusherrie.

De voorbocht was bij mij zo goed als weggerot.

M'n ex-zwager heeft er toen een RVS-voorbocht opgemaakt.

Dit was een behoorlijk dikwandige pijp waardoor hij NOG! meer lawaai ging maken.

Heb 'm toen met nieuw demperwol gevuld, en de popnagels had ik vervangen voor RVS boutjes geloof ik.

Dit scheelde iets.....De eerste week....Afbeelding
Daarna blérde hij d'r weer vrolijk op los...
Maar 't boeide me niet, ik heb maar zelden m'n tuuter nodiggehad....

Al met al een leuke pijp voor dit geld, normaal koop je voor je scooter een uitlaat voor deze €€'s.....!
My lowered 2007 GOES 450X:
Afbeelding
Avatar gebruiker
iaccaloco
300cc
 
Berichten: 185
Geregistreerd: 17 dec 2012 20:53
Woonplaats: Zaandijk NH


Keer terug naar Product reviews

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast