Handgas / snelgas

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Handgas / snelgas

Berichtdoor Robashan » 16 jun 2009 13:00

Hallo mede forum gebruikers,

Aansluitend op de post viewtopic.php?f=6&t=84 plaats ik hierbij een bericht over handgas.

Nadat ik toch weer eens iets anders wou en mij handgas makkelijker leek, inplaats me da duipje zitte te douwe, heb ik er handgas op gezet.

Dit gaat vrij makkelijk. Ik had deze besteld:

voor de zoveelste gratis reclame :P
Afbeelding

Ik heb de kabel hiervoor wel aan moeten passen. Ik heb het originele bolletje ( aan het uiteinde van de kabel) vervangen door het meegeleverde bolletje. Dit omdat ik de aansluitbevestiging van de kabelomhulsel er anders niet overheen kreeg. Beetje lastig zonder foto`s...

Later post ik nog wel eens een foto hoe hij op het stuur staat. De remhendel zit wat in de weg waardoor de kabel een fikse bocht moet maken. Hiermee had ik wa problemen. De kabel geleide niet goed waardoor het gas bleef hangen. Dat was wel fuck, de bocht van de kabel bij de carburateur en de handgas wat heen en weer geslingerd en uiteindleijk was het goed.

To do:
- Monteren handgas
Monteren kabel ( bolletje strakker dan strak)
geen rafels in de kabel creeren
- kabel bijstellen
- mogelijkheid tot wat olie in de kabelomhulsel
- leren omgaan met handgas :P
- rije!

Succes,

:mrgreen: robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Guidoh85 » 17 jun 2009 10:39

Dank voor de hulp, foto's zijn altijd welkom. Ja dat met dat gas blijven hangen heb ik nu volgens mij bij mijn duimgas, vandaar dat ik er handgas op wilde zetten want met duimgas kun je de hendel moelijk terugtrekken als gas blijft hangen. Dus vandaar dat ik er handgas van ga maken, dus dat word deze week bestellen en monteren.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Robashan » 17 jun 2009 10:45

Met handgas krijg je hem ook niet terug. In de caruratuer zit een veer die de gasschuif weer terug op zijn plek zet. Als de veer hem niet terug krijgt omdat de kabel ergens blijft hanegen of te veel weerstand biedt, heeft het geen nut om iets met je gashendel te doen. Mits daar de weerstand zit.

De kabel moet een scherpe bocht maken bij de carb. das denk ik het probleem, hij is ook wat te lang dacht ik waardoor er een andere spanning op staat.

maarja handsfree rijde is ok moi :P

Succes guido,

:mrgreen: robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Guidoh85 » 17 jun 2009 10:50

Haha ja cruise-control op je Bashan is wel een luxe he :mrgreen:
Maar het nadeel hiervan is dat als je bij stoplicht staat, je zo veel toeren maakt als het gas blijft hangen en ik een uitlaat heb met een gigantisch hard geluid, dus is beetje aso en het hoort zich aan alsof je niet kan rijden haha.
Hoe heb jij dit dan opgelost? niks ingekort van de kabel? of kabel omleggen?
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Robashan » 17 jun 2009 11:14

ja welke uitlaat heb je? ook van alg? das idd een lekker geluidje.

Mare ja effe boven je carb. kijken dar loopt je kabel.
Even voor de visiualisatie;

Voorkant.....................................Achterkant
Gas-----------Carburateur

De kabel liep bij mij eerst voorbij de carb. en toen weer met een bochtje terug naar de carb. Beetje gefriemeld hier en daar. had hem bij het stuur ook losgegooit en wat voor en naar achter getrokken.

TEST
-zet de quad uit ( ja want die motor moet voor een echte rijder altijd ronken:P)
- zadel eraf
- Ga ergens staan waar niet veel herrie is
- geef gas en laat hem helemaal los, door de veer hoor je de gasschuif terugslaan in de carberatuer als goed is.
- zo niet, effe wat vogelen ( ja kabel anders leggen met zo min mogelijk weerstand, dus lange bochten maken, of geen bochten.
- Je kan ook de deksel boven op de carb. losdraaien en dan heb je de kabel ook te pakken...
- inkorten de ik niet graag omdat het een kutkarwei is om die kabel raffelloos weer in dat bolletje te krijgen


Ter aanvulling.
Bij plaatsen van handgas heb ik de kabel wat gestript omdat ik niet genoeg ruimte had voor het bevestigen. Dit washooguit 2 cm. Er zit een ijzeren wikkel om de kabel die je er af kan rollen/draaien. Let op met afknippen dat je geen scherpe randjes overhou.


Da was ie weer,


:mrgreen: Robashan :mrgreen:
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Guidoh85 » 17 jun 2009 13:24

Super, kijk aan mensen zoals jouw hebben we wat aan. Ik ga het deze week allemaal eens ff proberen of het me lukt.
Trouwens ik heb een chrome Doma uitlaat, helemaal leeg, echt keihard geluidje. Als quad klaar is maak ik wel eens filmpje.
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor djz » 22 jun 2009 20:51

ik heb precies de zelfde set er op zitten en ik heb gewoon een nieuwe binnen kabeltje gehaalt bij een scooterzaak 2meter of zo was 3 eurie en zelf in de buitenkabel gedaan dan kan je hem zelf op maat knippen
de bocht bij de hendel zelf zit aleen anders de rest niet
maar werkt wel super hoor handgas ,kon niet wennen aan duim gas ahhahahahah
en heb ook de uitlaat van alg en is ook goed
djz
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 20 jun 2009 16:50

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Guidoh85 » 22 jun 2009 22:17

Ga ik dit weekend eens maken, maar heb zoveel te doen, maar het einde is in zicht, straatbanden liggen bij de bandendealer voor op de velgen te leggen, achteras lagers liggen bij de mechanicer dus ben bijna klaar en als laatste komt het handgas :mrgreen:
BMW E36 318IS ALPINA = 18" Alpina velgen, K&N Openluchtfilter, G-power uitlaat, Alpina en M3 uitgebouwd.
KAWASAKI KX 250
BASHAN 200-S7 = Chrome Doma racing exhaust, raceluchtfilter, verlaagd, SKG-lagers.
Guidoh85
150cc
 
Berichten: 51
Geregistreerd: 04 mei 2009 14:42

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor Ricmen123 » 27 jun 2013 10:43

Ik zat te kijken om mijn Quad ook handgas te geven. Zat ook bij ALG te kijken maar is het wat als je die handgas kabel er bij neemt of moet je dat niet willen ? want als die blijft hangen gaat dat hem niet worden. Want als ik aan het crossen ben doet mijn duim al naar 2 rondjes zeer :crazy:.
Goei leven !!! :P
Avatar gebruiker
Ricmen123
250cc
 
Berichten: 104
Geregistreerd: 09 apr 2013 11:05
Woonplaats: Schijndel

Re: Handgas / snelgas

Berichtdoor BBQBarman » 27 jun 2013 11:14

Die van alg blijft bij mij hangen vind ik wel fijn
Maar als je dat niet wilt moet je ergens anders halen
Volgens mij is die van menno van egl wel goed
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Volgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten