compressie tuning!!

Tunen, pimpen, tips and tricks Aanpassingen dus.

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 19 nov 2010 18:48

nee joh die bashans staan tog veel hoger?
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BOBO » 19 nov 2010 20:17

yoyo schreef:nee joh die bashans staan tog veel hoger?



is geen bashan naja laat ik het zo zeggen het is een beetje een kruising tussen een bashan en een streetquad
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 19 nov 2010 21:02

oke wel 200cc?? of is het een nieuwer 250cc blok?

ene heb je meer foto's?
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BOBO » 19 nov 2010 21:15

250cc jawel heb wel meer foto's maar we zijn al een beetje dit topic aan het verkrachten
Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.
Avatar gebruiker
BOBO
400cc
 
Berichten: 621
Geregistreerd: 07 nov 2010 11:08
Woonplaats: Zwanenburg

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor yoyo » 19 nov 2010 22:26

hahaha, maja ik begon dit topic dus kom maar op :P
Rijd nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!!
Avatar gebruiker
yoyo
200cc
 
Berichten: 85
Geregistreerd: 30 sep 2010 21:01
Woonplaats: binnenmaas

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor bammertje » 19 nov 2010 22:33

als je even kijkt in 'me and my quad' van BOBO zie je nog 2 fotos van zijn quad.

mvg stef
Afbeelding
Avatar gebruiker
bammertje
350cc
 
Berichten: 598
Geregistreerd: 03 jun 2010 17:05
Woonplaats: Zwanenburg

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor zerty » 19 sep 2013 19:54

yoyo schreef:ja maar als hij na ontsteking heeft .....

plus dat je tempratuur van de verbranding sneller wegkan door de uitlaatklep en dus je motor kouder blijft

Na ontsteking bestaat niet.
Maar als je te weinig voorontsteking hebt, klopt jou verhaal ook niet.
Te weinig voorontsteking / vervroeging betekent dat het ontstekingsmoment te laat komt ten opzichte van het moment van maximale compressie van het brandstofmengsel. Dit levert vermogensverlies op. Een deel van het brandstofmengsel verbrandt bovendien onvolledig, met te veel emissie van CO/NOx en koolwaterstoffen als gevolg.
Tevens is het zo dat door de late verbranding een deel dat nog aan het verbranden is dan al weer via de uitlaatpoort naar buiten gaat zónder dat het z’n verbrandingsenergie heeft kunnen omzetten in druk op de zuiger.
Te weinig voorontsteking levert dus een slecht rendement, te hoge emissiewaarden en op termijn verbrande uitlaatkleppen op.

yoyo schreef:
als je voorontsteking geeft dan gaat je tempratuur omhoog omdat hij eerder vonkt en de explosie dan langer in de cilinder blijft

dit geeft daarintegen wel meer vermogen in het lage toeren gebied bovenin kan je beter 0 graden hebben

Natuurlijk ook onzin.
Voorontsteking is nodig omdat er een vertraging (looptijd) zit tussen het moment dat de bougie vonkt en een moment net iets later dat het brandstof/lucht mengsel ontbrandt.
Deze vertraging is per brandstofsoort anders, maar blijft wel ongeveer gelijk bij ieder toerental.

In theorie, wanneer deze vertraging er niet zou zijn, zou je op het moment dat de zuiger precies bovenin de cilinder staat (Top Dead Center) de ontsteking kunnen laten plaatsvinden voor een optimale verbranding en rendement.
Maarrrr, vanwege deze vertragingstijd moet de bougie al vonken voordat de zuiger bovenin de cilinder is aangekomen, dus al vooraf ontsteken simpel gezegd. Zodoende valt het moment van maximale compressie van het brandstofmengsel alsnog samen met het moment dat het mengsel begint te ontbranden en ontstaat er qua ontsteking een optimaal rendement van het verbrandingsproces.
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor BredaBashan » 26 nov 2013 13:23

Mss domme vraag maar hebben we het hier over een madmax, shineray, bashan... of wat? OF geld dit voor alle chinese blokken?
Avatar gebruiker
BredaBashan
300cc
 
Berichten: 176
Geregistreerd: 03 okt 2013 10:34

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor dimpower » 26 nov 2013 19:03

is een algemene vraag dus geldt voor alle motoren.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: compressie tuning!!

Berichtdoor x187 » 29 dec 2013 20:39

Het vlamfront heeft ook tijd nodig om de zuigerkop te bereiken en daar gaat ook nog tijd overheen...

Na ontsteking bestaat wel degelijk alleen wordt niet toegepast bij quads. Na ontsteking wordt gebruikt in de rallysport voor het zogenaamde (turbo)anti-lag systeem.
Avatar gebruiker
x187
350cc
 
Berichten: 515
Geregistreerd: 24 dec 2011 20:45

VorigeVolgende

Keer terug naar Modificaties

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten