heej tjaptjoy sleutelaars vervang je fussekogels en je wordt een ervaring rijker. Een bashan kan ook normaal stuurgedrag vertonen WAT EEN BELEVING EN GENOT GASSEN MET DAT DING. Maar echt waar jeweet niet wat je overkomt met een paar aanpassingen. ik heb de fuseekogels van MOOG chassis parts bestelcode BM-ES-4215 deze passen zonder aanpassingen. Tevens heb ik ook de uitlijning onderhanden genomen wat opzich wel te doen is met een paar waterpassen en een laser(kan ook met waterpas maar heb nu eenmaal een laser ter beschikking)
Zal ff uitleggen hoe ik te werk ben gegaan vanaf begin
-wielen eraf gooien
-fuseekogels eraf
-excentische moeren erop
-inkorten moerbus is orgineel +/- 2,5 cm terug brengen naar 1 cm
-de excentrische moeren met het dunste gedeelte naar achter
-ongeveer twee voledige draadtappen laten staan
-dan de moerbus erop en zekeren met extra moer (ja borgmoer)
-monteer je wielen er weer op
-hartlijn quad bepalen (midden van het frame tussen links en rechts dit doe je voor en achter je voorwielen en haaldeze over op de vloer)
-oh ja zet je quad eerst vast!! (dochter lief sleuteld ook graag mee met papa)
-zet met krijt precies in op het hart van de wielen een waterpas horizontale en verticale lijn je hebt nu een kruis op je wiel staan.
- zet het verticale streepje door op de vloer links en rechts
-houd de waterpas nu met de onderkant verticaal en waterpas langs je wiel omhoog en teken onder aan de waterpas aan als het goed is heb je nu ook een kruisje staan op de vloer meet nu de afstand van het hart kruis tot hart quad
- haal deze maten over voor en achter het voorwiel en trek een streep in de langs richting van de quad dit doe je links en rechts het zelfde
- draai de stuurarmen los zodat je deze kunt verstellen
- draai aan de stuurstang zodat je van de voorkant wiel en achterkant wiel evenveel mm afstand hebt tot de buitenste langs lijn zodat je wielen evenwijdig staan als het hartlijntje van je quad doe dit ook weer links en rechts
-als dit voormekaar is ff je stuurstang weer vastzetten
-nu ga je je sporing controleren zet weer je waterpas in verticale positie onder tegen je wiel en houdt deze waterpas en meet het verschil dit behoort negatief te zijn ( bvenkant wiel wijkt af naar binnen) ik heb hier 4mm voor genomen dit is te regelen met je fuseekogel moern lossen en stuurkogel in of uitdraaien
-borg je moeren nog niet ook nog ff camber afstellen (alleen als je excentrische moeren hebt) ook dit heb ik maximaal negatief afgesteld door de dunste kant van de moer naar achter te draaien als je ook dit voor mekaar hebt alles GOED NATREKKEN!!! en gassen maar