verzekeren op diefstal

Vragen en info over regelgeving, kenteken, verzekering etc.

verzekeren op diefstal

Berichtdoor dinli » 10 sep 2015 18:47

hallo,

heb hier een vraag hoe ik mijn quad kan verzekeren op diefstal, de quad staat buiten, kan je hem dan nog op diefstal verzekeren? wat zijn de regels hiervoor?

alvast bedankt
dinli
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 sep 2015 21:52

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor Firehuntah » 10 sep 2015 18:56

Meestal wordt om een art 4 slot gevraagd waarmee de quad altijd ergens aan vast zit. Als je hierbij een muur- of vloeranker gebruikt (ook art 4) zit je denk ik wel goed. Tenzij je buiten voor op straat bedoeld, dan wordt het wat lastiger. ;) Ik weet dat iemand hier bij mij in de buurt zijn quad altijd aan een lantaarnpaal had hangen met slot en alarm erop. Als het op eigen terrein buiten is heb je wat meer mogelijkheden natuurlijk.

Gewoon even goed in de voorwaarden kijken van de verzekering, staat er altijd wel in.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor dinli » 10 sep 2015 19:11

dit kan dan toch ook een schijfremslot zijn? die zijn namelijk ook soms art4? :eh:
dinli
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 05 sep 2015 21:52

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor Firehuntah » 10 sep 2015 21:00

Nee, met een schijfremslot kun je de quad nog steeds heel makkelijk verplaatsen. Het moet echt een kettingslot zijn waarmee de quad ergens aan vast zit geankerd.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor Jazzy » 06 apr 2016 13:58

Je moet echt even de polissen vergelijken. Zelf zit ik bij Unigarant omdat ik mijn quad toen niet binnen kon stallen. Andere maatschappijen eisen soms dat de quad in een afgesloten ruimte moet staan of dat hij met een ART4 slot aan een grondanker of iets anders moet zitten wat vast staat. Bij Unigarant staat staat alleen dat je een ART4 slot moet gebruiken, dat mag dus ook een remschijflsot zijn.

Wel even opletten want je hoort veel klachten de laatste tijd dat Unigarant bij verlening opeens een stuk duurder wordt.
Jazzy
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 06 jan 2014 22:27

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor eddys » 06 sep 2016 10:24

bij unigarant ook de eisen binnen staan nu
eddys
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 31 aug 2016 17:31

Re: verzekeren op diefstal

Berichtdoor Jazzy » 06 sep 2016 14:03

Interessant, bedankt voor het spotten. Zal eens uitzoeken wat dat betekent voor lopende polissen.

Dat zou dan ook betekenen dat je geen diefstaldekking hebt als je een boodschapje doet en de quad netjes vastgezet hebt.
Jazzy
50cc
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 06 jan 2014 22:27


Keer terug naar Kenteken/RDW/Verzekering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten