quad's invoeren van buiten nederland

Vragen en info over regelgeving, kenteken, verzekering etc.

quad's invoeren van buiten nederland

Berichtdoor china-freak » 09 apr 2010 16:55

ik heb beide quad's uit belgie gehaald gewoon veel goedkoper.
waar moet je opletten :

1. dat er papieren bij zitten dat de quad eens binnen de EU op kenteken is gezet, belgie roze papier.

2. het bouwjaar, is belangrijk voor de bpm , hoe jonger de quad is hoe meer bpm er op komt , de bpm word berekent op de nieuwprijs van deze quad ZONDER BTW

3. wil je weten wat de bpm kosten zijn bel dan belastingslijn. Daar kunnen ze precies vertellen wat er bij komt. http://www.belastingdienst.nl
http://www.rdw.nl

4. E-merk in de lampen knipperlichen. lichtschakelaar nodig voor het bedienen van knipperlichten alarmlichten en licht , tevens moet er ook een stadslicht in zitten.

5.Tevens is het heel erg van belang dat de chassisnummer en motornummer overeen komen met de nummers op de offici
Laatst bijgewerkt door DenniZ op 09 apr 2010 18:31, in totaal 1 keer bewerkt.
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: quad's invoeren van buiten nederland

Berichtdoor DenniZ » 09 apr 2010 18:34

Volgens mij krijgen nieuwe quads nog steeds een keuring (die niet veel voorstelt) bij de RDW keuring. Ze controleren de nummers op frame en motor en kijken de CE kaart na. Verder doen ze niets. Maar wellicht bedoelt hij een volledige technische keuring? Kan me voorstellen dat ze genoeg wrakhout langs zien komen...
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: quad's invoeren van buiten nederland

Berichtdoor china-freak » 09 apr 2010 19:15

jaja ze controleren natuurlijk wel het motor nummer en chashie nummer ;) E merken controleren ze niet heen :oops: teminste ik heb helemaal geen e merken in me lampen :P aleen in me knipperlichten :P stads licht is wel verplicht en word ook heen gekeken of werkt ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07


Keer terug naar Kenteken/RDW/Verzekering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten