quad met gordel

Vragen en info over regelgeving, kenteken, verzekering etc.

quad met gordel

Berichtdoor poffertje » 06 jun 2011 07:25

goedemorgen,

ik ben willem uit apeldoorn, en ik zit er al een tijdje over na te denken om een quad aan te schaffen.
na een tijdje crossmotor te hebben gereden wil ik deze vervangen voor een quad die toegestaan is op de weg.
dit om zo met de mooie dagen een beetje door de binnenstad hier en daar heen te rijden, dus geen snelwegwerk of autowegen.

nu was mijn vraag of een van jullie weten of er modellen bestaan in de richting van de (qua model) EGL madmax, streetquad JLA Loncin etc. die er een goedgekeurde gordel er al standard op hebben zitten?

dit natuurlijk even los van het feit of het verstandig is om zonder helm te rijden.

alvast bedankt.

groet willem,
poffertje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 jun 2011 19:52

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: quad met gordel

Berichtdoor admin » 06 jun 2011 12:51

Geen idee, je zou even moeten informeren bij een quadshop zoals Qtrading, die verkoopt ze immers. Verder zal ik geen oordeel geven over gordelgebruik, maar het kost moeite :silent:
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: quad met gordel

Berichtdoor dimpower » 06 jun 2011 15:11

standaard denk ik niet dat ze voorzien worden van een gordel.je kan deze altijd nadien plaatsen.dat is geen enkel probleem.
Als het de bedoeling is om dan zonder helm te gaan rijden :thumbdown: zou ik het niet verstandig vinden.als je meer reacties op die gordel wil weten moet je gordel maar eens intikken in de zoekfunctie.als je alles gelezen hebt denk ik dat je je wel zal bedenken....of als bijkomend veiligheid gebruiken.maar niet in de plaats van een helm. ;)
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: quad met gordel

Berichtdoor admin » 06 jun 2011 15:29

Gordel kan je niet zomaar plaatsen op een quad. Daar moet je typegoedkeuring voor hebben en het moet vermeld staan op je kentekenbewijs. Als je tenminste op de openbare weg wilt rijden zonder helm.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: quad met gordel

Berichtdoor dimpower » 06 jun 2011 19:17

wat niet verstandig is! :-)))
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: quad met gordel

Berichtdoor poffertje » 06 jun 2011 21:02

oke bedankt voor de reacties.

ik deel de mening dat het levensgevaarlijk is om met gordel en zonder helm te rijden.
het is dat ook als extra bedoeld naast een helm voor als ik de 50 km p/u weg op ga of zelfs een 80km p/h weg pak, want van de quad afgeslingerd te worden door bijv. stuurfout of dergelijke op een weg met tegenliggers (vrachtwagens) lijkt mij niet zo prettig.
ik zal echter niet ontkennen dat als ik bijv. even ergens heen rij in de buurt (30km p/u zone) ik waarschijnlijk geen helm op zet.
hierbij probeer ik natuurlijk niet te zeggen dat het dan niet gevaarlijk is!

ik heb eens gebeld met een dealer in quads, die kunnen tegen een meerprijs goedgekeurde gordels op monteren alvorens het kenteken word aangevraagd en de quad de rdw keuring ondergaat.
zo komt er een ontheffing op het kentekenbewijs te staan.

klopt dit verhaal van die dealer een beetje? wat ik hoor sommige ook wel zeggen dat je er zelf een gordel op moet monteren en dan is het goed, wat in mijn ogen al helemaal niet correct is.

alvast bedankt voor de reacties..
poffertje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 jun 2011 19:52

Re: quad met gordel

Berichtdoor chevy35 » 06 jun 2011 21:11

haal gewoon een gordel uit een sloopauto,daar zit altijd een e-keur op.
die monteren en je mag zonder helm.
maar als ik jou was zou ik het niet doen !!!!!
chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel

Re: quad met gordel

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 jun 2011 21:22

Als jij een stuurfout maakt,gaat een gordel je op een quad niet helpen.
Er is al zoveel hier op het forum over gezegt,en om eerlijk te zijn zal ik niet op een quad willen zitten die op zijn kop gaat waar je met of zonder helm aan vast gesnoert zit.
Je moet eens op you-tube kijken wat quads doen als ze omslaan.
Die rollen zijlings om en dan kan je er beter niet meer op zitten.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: quad met gordel

Berichtdoor 4 wieltjes » 06 jun 2011 21:25

Ga daar maar eens op blijven zitten.


Link

zoeken op 'quad en rollovers'
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: quad met gordel

Berichtdoor poffertje » 07 jun 2011 08:57

okey, ja van deze filmpjes had ik er al een paar gezien,

maar persoonlijk lig ik toch liever met helm onder een quad van 300 kilo, dan dat ik onder een auto of vrachtwagen kom die mij met 80 km/ph tegemoet komt.

maar hier hebben we allemaal onze eigen mening over, en dat mag natuurlijk.

maar nog even deze vraag waar mischien iemand het antwoord nog op heeft,
sommige zeggen monteer er zelf een gordel op met een keurmerk en het is goed, lijkt me sterk.
maar de quaddealer zei dat je voor de rdw keuring en aanvraag kenteken een goeddekeurde gordel moet laten monteren, zodat deze gelijk mee gekeurd kan worden en dat gelijk op je kentekenbewijs komt te staan.

klopt het verhaal van de dealer? ik wil natuurlijk een goede gordel hebben en geen gezeur krijgen.

bedankt.
poffertje
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 05 jun 2011 19:52

Volgende

Keer terug naar Kenteken/RDW/Verzekering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten