Kenteken aanvragen

Vragen en info over regelgeving, kenteken, verzekering etc.

Kenteken aanvragen

Berichtdoor Ducati-Ceuninck » 19 sep 2009 15:55

Hoi,

Even een vraag..
Heeft er iemand ervaring met het aanvragen van een kenteken ?
Ik heb een goedkeuringspapiertje met een handtekening van een Chinees erop dat ik wel in NL mag rijden..

Moet ik ook BPM betalen enz enz..

Groeten
Alfa Romeo & Ducati 4 ever... en uhhh Bassie natuurlijk
Ducati-Ceuninck
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 09 sep 2009 22:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor pik-pik » 19 sep 2009 16:47

Hahahaha had dat papiertje ook nodig.Koste me
alfa romeo 155 3.0 V6 QV
alfa romeo 2.0 GTV
alfa romeo 156 1.9 jtd
pik-pik
300cc
 
Berichten: 198
Geregistreerd: 20 jul 2009 22:45
Woonplaats: Bocholt (B)

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor rockfordbreda » 19 sep 2009 19:24

Je zal met ongeveer 200euro rekening moeten houden.Je moet ook de kooprekening hebben.Je gaat naar de rdw voor een afspraak om de quad te keuren.Daar krijg je ook het advied om ff langs de douane te lopen voor een bpm afspraak.Daar krijg je papieren mee die je thuis mag invullen.
Dan als je geen kar hebt om naar de rdw te gaan kan je een 1dags kenteken aanvragen.Dit is op de dag dat je moet keuren.
Bij de verzekering kan je dit melden dan is ie voor die dag ook verzekerd.Nou op de dag van keuring meld je je eigen met quad en papierwinkel.De bpm wilt de douane graag hebben.Dit zal ongeveer 90euro zijn.En het keuren van de quad is ook ongeveer 100euro.
Als je dit allemaal goed het doorstaan(dit is niet overal even makkelijk) Heb je binnen 2-3weken je kenteken.

mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor china-freak » 19 sep 2009 21:10

bij me barossa ging het zoo , je ging er geen toen gingen ze hem keuren , alle E merken zoeken , knipperlichten chasie nummer en motor nummer :) ,
dat was goed , toen naar de douwane papier in geleverd hun deden vrij wel alles zelf , dan moet je bpm betalen , dat is 25 % van de nieuw prijs , hier in nederland !!!!!!
en dan naar 1 week heb je het binnen ;)
kijk niet naar het merk quad maar kijk naar de quadrijder.
china-freak
450cc
 
Berichten: 1082
Geregistreerd: 01 aug 2009 22:07

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor Ducati-Ceuninck » 21 sep 2009 08:51

Oke bedankt,

Dan ga ik dat toch maar regelen denk ik.
Hoewel ik een hekel heb aan langdradige papier werken...

Ik hou jullie op de hoogte.

Ciao
Alfa Romeo & Ducati 4 ever... en uhhh Bassie natuurlijk
Ducati-Ceuninck
50cc
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 09 sep 2009 22:09

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor rockfordbreda » 21 sep 2009 14:48

Voor de bashan is het bpm tarief minder dan voor de barossa :o Dit komt denk dat de bashan onder de 2000euro blijft.Ik heb aanzienlijk minder bpm betaald.

Mvg:

Martijn :mrgreen:
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor BlacK-SpyDeR » 21 sep 2009 17:14

Aanvraag en BPM zal rond de 200
Bling Bling -Wok--2009
    -----------Orange Wok Customs----------
Avatar gebruiker
BlacK-SpyDeR
350cc
 
Berichten: 402
Geregistreerd: 10 sep 2009 11:53
Woonplaats: Vught

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor DenniZ » 21 sep 2009 17:56

bpm is echt niet zoveel. Ik heb m'n Bs7 in Amsterdam bij de RDW laten keuren en ook de BPM bij het naast gelegen douane kantoor voldaan. BPM was in 2008 90 euro. Precies zoals Black SpyDer vermeld zal het in totaal zo'n 200 a 250 euro kosten. Verder ben je tijdens de keuring een beetje afhankelijk van hoe de keurmeester is. Bij mij hebben ze een rondje op m'n wok gereden, het frame en motor nummer gecontroleerd en het EC goedkeuringsformulier bekeken. Hij was zo coulant om zelfs een goedkeuring voor 2 personen voor m'n 1 persoons Bashan afgegeven zonder dat ik daar over ben begonnen :D
Over het 1 dagskenteken om er naar toe te rijden:
[color=#FF0000]E
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor rockfordbreda » 21 sep 2009 18:04

Ik ben langs geweest om te vragen hoe en wat en toen zei de dame achter het loket dat ik ook een 1dags kenteken kon aanvragen.Ook kan je bij de rdw hier(waddinxveen) alleen op maandag en dinsdag tot 13:00.
En moest ik bij de douane een bpm afspraak maken.Omdat ze niet altijd aanwezig zijn bij dit keurstation.

En ik was idd ook 200 euro kwijt alles bijelkaar.Bij mij is helemaal niet gereden :shock: Hij heeft alleen gekeken of de nummers klopte en dat papier heeft ie meegenomen.Ik was in 25min klaar :P En meteen een nieuw kenteken 45-letter letter letter-9 :D

Mvg:

Martijn
Ik zoek het maar hoger op :) :)
Avatar gebruiker
rockfordbreda
250cc
 
Berichten: 101
Geregistreerd: 04 sep 2009 15:20
Woonplaats: zuid-holland

Re: Kenteken aanvragen

Berichtdoor DenniZ » 21 sep 2009 22:47

Heb je ook de kleine "motor" kentekenplaat? Daar deed de kentekenplaatmaker (mooi woord ) moeilijk over. Volgens hem zou er een grote plaat op moeten, maar dat stond niet in de papieren van de RDW. Ik wilde ook absoluut niet zo'n groot geel ding op m'n wok. Dus na lang ge ouwe **** heeft hij een kleine plaat voor me gemaakt. Vraag me af of hij er gewoon geen verstand van had, ik zie namelijk heel veel kleine platen rond rijden.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Volgende

Keer terug naar Kenteken/RDW/Verzekering

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten