Pagina 1 van 1

uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 03 okt 2013 16:38
door mervyn
Hoi,

Mijn uitlaat wordt al na een paar seconden erg heet (roodgloeiend). Ik heb al eens een grotere sproeier geprobeerd, maar het probleem blijft zich voordoen. Wat zou dit kunnen zijn? Geeft het meer/ erge problemen als ik zo doorrij? Of hoort dit zo?
Ik heb eens gezocht op dit forum wat het probleem zou kunnen zijn, maar helaas kan ik niks vinden.
Alvast bedankt voor de info.

Volgende keer graag je quadmerk/type in de onderwerpregel ipv in je tekst.


4W

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 03 okt 2013 19:49
door BBQBarman
Dit heb ik eerder gehoord op de forum geen probleem niks aan de hand

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 03 okt 2013 22:49
door zerty
Lijkt me toch niet norpmaal, ontsteking staat dan te laat, of er is iets mis met het mengsel/uitlaatklepspeling.
Normaal is het zeker niet. :naugthy:

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 04 okt 2013 02:45
door admin
BBQBarman schreef:Dit heb ik eerder gehoord op de forum geen probleem niks aan de hand

Wel eerder gehoord, maar is niet normaal.... Beter om toch even wat punten te checken zoals hier boven staat aangegeven

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 04 okt 2013 06:06
door dimpower
kijk de kleur van je bougie eens na.is inderdaad bijna 100% zeker je benzine/lucht verhouding.wat ook iets kan helpen maar is zeker niet de hoofdoorzaak is je catalysator verwijderen.dan heb je iets minder tegendruk.

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 04 okt 2013 06:55
door DexterXL
2 opties:
- veels te arm mengsel
- te veel weerstand in de uitlaat

probeer eens zonder einddemper....
en zit er bij jouw niet iets in de bocht fabrieks af zoals een vonkenvanger
of katalysator achtige prop, dan die er eens eruit meppen....

En ook heel belangrijk, controleer echt je mengsel op juiste verhoudingen

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 04 okt 2013 22:33
door zerty
Als de uitlaat dicht zit, heb je vermogen verlies.
Dat komt omdat bij een 4takt de uitlaatgassen uit de cilinder worden geperst. Als dat bijna niet gaat, zal dit dus kracht kosten, en dat wil je aan je achterwielen hebben. Niet om uitlaatgas uit de cilinder te persen.
Daarbij zal je geen voordeel hebben van het vacuüm in de cilinder, wat het snel uitstromende uitlaatgas normaal creëert.
Waardoor er net iets meer vers mengsel kan worden aangezogen.
Dat is waarom er spaghetti en sport-uitlaten zijn. En niet te vergeten andere nokkenassen die er voor zorgen, dat de uitlaatklep net iets langer open blijft, en de inlaat net iets eerder opengaat.
Dat bij de moderne automotoren de ontsteking en brandstof inspuiting word aangepast als de kat dicht zit (en daardoor het uitlaatspruitstuk gloeiend heet word) gaat niet op bij een motor met carburateur en een vaste ontsteking.

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 05 okt 2013 11:47
door dimpower
:thumbup: aan deze uitleg hebben we iets.

Re: uitlaat heet jinling quad 250 cc

BerichtGeplaatst: 05 okt 2013 12:39
door Remq
Wat je kan doen
Is in je eind demper zit een schot met allemaal kleine gaatjes
Die heb ik eruit geslagen
Daar moet je wel je demper los

Halen