Pagina 2 van 2

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 10:24
door BBQBarman
Ik ben alleen bang dat tie teveel herrie zal maken
Dus niet genoeg ruimte voor demping

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 10:36
door Remy
Ik zou eens navragen bij diverse bedrijfjes wat de mogelijkheden zijn qua bochten en qua geluid. Je hoeft er geen "Bertus Steigerpijp in dubbele uitvoering" eronder hangen.

Ik weet niet wat men als minimale straal in een bocht aanhoudt in de uitlaatwereld, maar als je die te krap inplant schiet het ook niet op.

Gassen en vloeistoffen ondervinden veel weerstand in vernauwingen en krappe bochten. Vandaar dat je in de meeste fabrieken ook niet 1x 90° maar eerder 2x 45° of een 90° bocht met ruime straal tegenkomt. Alles om de flow een beetje goed te houden.

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 11:41
door DexterXL
.....de dempers hoeven per stuk maar 1x 200cc te dempen, dus bijwijze van
zou je de dempers van een Bashan 200cc kunnen nemen :idea:
Mijn buurman heeft recent zo'n systeem onder zijn Honda 1100cc weg gehaald
en heeft er nu min of meer 2 open pijpen onder zitten, en ik vind het niet
asociaal klinken...dat zegt of iets over mij :twisted: of iets over dat het wel
meevalt :thumbup:

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 14:01
door BBQBarman
Maar met een swap wil je zo min mogelijk op vallen

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 14:09
door slowstart
Wat niet zo zou opvallen denk ik.
Twee uitlaat pijpen direct vanuit je blok bij elkaar laten komen laten vastlassen op een dikkere pijp en die dan naast je blok zoals je nu ook hebt naar je demper toe brengen. Dan heb je maar een demper valt ook al minder op.

Is maar een ideetje :D

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 14:12
door Remy
En daarom zou ik in jouw geval eens info inwinnen bij wat "uitlaat" bedrijven. Die weten je vast te vertellen over vormgeving, geluid en dergelijke.

Vragen kan altijd, of je het ook laat uitvoeren is een tweede. Als je zelf een goeie lasser ken en een pijpenbuiger in de garage heb staan kom je al een heel eind en dan kan je zelf rekening houden met de parameters die je bij de "experts" gevraagd hebt. ;) ;) ;)

Re: Wat is dit eigenlijk? Honda cb 400

BerichtGeplaatst: 09 aug 2013 17:00
door friesequad
met je swap minder op vallen tuurlijk :mrgreen:

valt niet op dat je bij de stop lichten op je achter wielen weg rijd en de zwarte strepen op de weg :mrgreen: :mrgreen: :thumbup: :thumbup: