uitlaat bocht bloedrood lrtz 400

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor fretje-pitbull » 23 okt 2011 12:13

waarom maken ze dan de carbu niet vooraan en de uitlaat recht naar achteren?
de kleppen gaan niet verbranden zo?
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor DexterXL » 23 okt 2011 12:27

fretje-pitbull schreef:is dat niet geregeld door de kleppen?

Nope, die zorgen alleen voor de aan en afvoer, de hoeveelheid word geregeld
door de slag van de zuiger, zou hij een rechtstreekse verbinding groot en
recht naar buiten hebben, dan kiest de gassen de weg van de minste
weerstand, en dan zou hij de zuiger niet goed naar beneden duwen door de
explosie.
Zodra hij boven een bepaalde toerental komt, gaat dit hem juist tegenwerken
en zou je willen dat hij een rechte pijp had....dus een compromie om toch
van beide wat te hebben.
Dus zodra je hem een "snelle" bocht met open demper geeft, zal hij minder
koppel onderin hebben, maar langer en feller door trekken ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor fretje-pitbull » 23 okt 2011 13:01

ah zo
volgens de spec's heeft hij oa. al een grotere bocht en demper dan de straatmodellen
ook daarmee dan dat op hoogtoerige motoren kort uitlaatje zit (bv tractorpulling & formule1)
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor rob de sloper » 29 okt 2011 07:14

Mij hebben ze altijd verteld dat een 4-takt totaal geen tegendruk nodig heeft. Enkel een goede flow.

Je moet per slag de uitlaatgassen zien als een pakje. Op stationair toerental ziet dit er dan zo uit: - - - - - -
Als je gas geeft komen de pakjes dichter op elkaar, zo dus:- - - - - -
Hoe hoger het toerental hoe dichter de pakjes op elkaar komen: --------
Als de diameter te klein is gaan de pakjes niet op tijd weg en krijg je een opstopping (vermogensverlies)
Na ieder pakje krijg je ook een vacu
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor DexterXL » 29 okt 2011 07:46

:mrgreen: ... je geeft het zelf al aan, als de diameter te groot is.....
Dus heeft hij wel iets tegendruk nodig, maar idd niet zoals bij een 2-takt
met expansiebocht en uitlaatschotjes.
Als je ook kijkt in een demper van een 4-takt, dan zie je eigenlijks alleen
maar geleideschotjes, en geen tegendrukschotjes.
Een rechte pijp kan wel, want dat willen ze in de F1 ook graag, maar hun draaien
stationair een heel stuk hoger en hebben het meeste vermogen in hoog
toerengebied, dus slaan ze die kleine pakketjes over ;)
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor fretje-pitbull » 29 okt 2011 08:01

m'n demper is helemaal origineel en is 1 zonder tussenschotten maw je kan er gewoon door kijken als hij los is
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor DexterXL » 29 okt 2011 10:28

Ik heb nu een HGS crossdemper eronder van een Suzuki 250cc 4-takt, daar
zitten 2 schuine schotten in om de gassen door de demping heen te loodsen
de oude demper die erop zat kon je niet doorheen kijken...
Tegenwoordig zie je op de 4-takt crossers zelf al op de bocht een soort
expansiestuk zitten
http://www.crosswinkel.nl/index.php?ite ... 31&lang=NL
Yamaha FZ6S Fazer 2004

http://www.fotodennis.webnode.nl

Het wok-patent......aan sleutelen komt geen end !!
Avatar gebruiker
DexterXL
500cc
500cc
 
Berichten: 3244
Geregistreerd: 11 jun 2011 23:00
Woonplaats: Noord-West Veluwe

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor rob de sloper » 29 okt 2011 12:10

en toch heeft het niets met tegendruk te maken, te grote diameter zorgt voor een slechte flow en te kleine geeft tegendruk en ook een slechte flow. De snelheid van de uitlaatgassen is zeer belangrijk.
Schotten in de demper zijn enkel om het geluid te dempen!
Neem ze weg en je hebt vermogenswinst. Daarom staat op crossdempers "only for off road".

Op mijn cross crx zat een 4-2-1 collector met daarna enkel een holle demper en een buisje van +/- 1 meter. Deze gaf 148pk tegenover 132pk met de std uitlaat. (op de rollenbank getest)
Avatar gebruiker
rob de sloper
150cc
 
Berichten: 70
Geregistreerd: 27 jun 2010 20:15

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor BRICK » 14 dec 2011 23:28

wederom geef je hier aan dat het een kwestie van een compromis is... er zitten gewoon bepaalde waardes die per motor en toerental verschillen om een optimum qua koppen en pk's te cre
BRICK
300cc
 
Berichten: 293
Geregistreerd: 08 mei 2011 14:01
Woonplaats: Bleiswijk

Re: uitlaat bocht bloedrood

Berichtdoor xScorxPiusx » 19 dec 2011 16:38

BRICK schreef:wederom geef je hier aan dat het een kwestie van een compromis is... er zitten gewoon bepaalde waardes die per motor en toerental verschillen om een optimum qua koppen en pk's te cre
School = moeten, moeten = dwang, dwang =arbeid, kinderarbeid is verboden dus hoef je niet naar school
Fietsen is gezond dus eet meer fietsen
Gij zult niet stelen. De overheid duldt geen concurrentie...
xScorxPiusx
200cc
 
Berichten: 89
Geregistreerd: 29 okt 2011 20:06
Woonplaats: Ursem

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitlaat

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten