iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor giax » 01 jun 2009 23:27

sorry maar 4 takt heeft geen tegendruk nodig....

je kan er elke uitlaat op doen, iig 4 takt uitlaat.... ik heb geen andere sproeier...zelf...
giax
150cc
 
Berichten: 53
Geregistreerd: 02 mei 2009 02:03

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor Bashan crosser » 02 jun 2009 15:25

kun je er ook gewoon elke demper op doen?
If you ride a Bashan, you are riding Pro
Avatar gebruiker
Bashan crosser
100cc
 
Berichten: 39
Geregistreerd: 01 jun 2009 12:10

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor DenniZ » 02 jun 2009 20:55

Dat dacht ik ook al. Toen ik nog een suzuki tl1000r had, zaten er ook titanium Bos dempers van een honda op.Alleen het injectiesysteem anders afgesteld. Maar dat is in principe hetzelfde als een andere sproeier en de lucht afstellen bij de carb van een Bashan.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor bashanboy » 03 jun 2009 19:12

maar een demper scheelt toch niks? :?
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor DenniZ » 03 jun 2009 20:33

Het scheelde heel wat pk-jes, nou zaten er ook andere uitlaatpijpen (van titanium met grotere diameter) onder de TL :mrgreen:
Maargoed, door de demper te vervangen door een "sportdemper" kan de motor z'n uitlaatgassen beter kwijt. Dit kan vermogenswinst geven. Maar je moet dan ook de luchtfilter voor een sportfilter vervangen. Hierdoor kan je quad beter 'ademen". Alleen loopt hij dan vaak veel te arm en dus moet je ook de sproeier vervangen en het geheel goed afstellen.
Bij de Bashan heeft het, denk ik, niet veel zin om alleen de demper te vervangen. Je hebt dan namelijk nog steeds de katalysator in de pijp zitten. Die moet er ook uit. Standaard moet elk motorvoertuig aan emissie eisen voldoen om een weggoedkeuring te krijgen, en dat gaat ten koste van het vermogen. Vaak heb je dus allemaal restricties in de uitlaat of carb. om daar aan te voldoen.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor Robashan » 04 jun 2009 08:24

Zit die katalysator niet in de demper? die pijp is volgens mij gewoon hol van binne. In de einddemper zie je wel een steenachtig pijpje zitten. Denk dat dat hem is.
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor bashanboy » 04 jun 2009 12:30

Robashan schreef:Zit die katalysator niet in de demper? die pijp is volgens mij gewoon hol van binne. In de einddemper zie je wel een steenachtig pijpje zitten. Denk dat dat hem is.


nee, de katalysator is de verdikking in de pijp net voor de demper. de demper dempt het geluid alleen. ;) en een demper maakt totaal geen verschil omdat een viertakt gewoon kleppen heeft en de uitlaatgassen al lang weg zijn voor dat die weer open gaan. alleen open pijp help.
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor Robashan » 04 jun 2009 12:32

Oke, ja die "open uitlaat"van alg geeft wel verschil, de orginele demper zit propdicht. Heb jij die katalysator er dan al uitgehaald? wie weet zit er daar ook nog iets van begrenzingen in
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor bashanboy » 04 jun 2009 19:59

Robashan schreef:Oke, ja die "open uitlaat"van alg geeft wel verschil, de orginele demper zit propdicht. Heb jij die katalysator er dan al uitgehaald? wie weet zit er daar ook nog iets van begrenzingen in

de katalysator is een soort van begrenzen omdat de uitlaat daar zo goed als dicht zit. maar als je de katalysator er uit haalt dan krijg je veel backdraft en moet je uit kijken dat je uitlaat niet uit elkaar knalt:P
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: iemand deze uitlaten al in NL gezien?

Berichtdoor Robashan » 05 jun 2009 08:14

ja bij mij knalt die al heerlijk.
Als gas loslaat blaft hij goed, soms wel vlammen van 30 cm. Dit is alleen vanuit de demper dus geen schade aan de kleppen/blok.

Groete

Robashan
Bashan 200
=> open uitlaat, Twin air luchtfilter,17 tandswiel, sproeier 117, witte velgen, handgas
Astra sport
=> 125 pk, K&N filter, DTM uitlaat, sportvelgen
Robashan
350cc
 
Berichten: 329
Geregistreerd: 05 mei 2009 08:15
Woonplaats: Berghem

VorigeVolgende

Keer terug naar Uitlaat

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten