Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 13:34

Hallo,

Vandaag wou ik eigenlijk mijn ketting er weer opzetten maar merkte dat de ketting eigenlijk te los hangt. De as zit al helemaal naar achter en kan die dus niet verder spannen.

Is het nu verstandig om de ketting in te korten, of juist de as naar voren te doen, ketting erop en dan weer de as naar achter? Ik heb namelijk ook geen flauw benul van hoe dit nu gaat bij de Jinlings. Ik heb al wel op andere topics gekeken maar kon er nog niet helemaal uit halen hoe. Ik heb namelijk wel 2 bouten achter die het as tegenhouden, maar dan las ik ook nog dat er iets moet gebeuren met de sensor.

Ook zit er speling op mijn voortandwiel. Is dit normaal? Heb er een nieuw tandwieltje op maar zit nog steeds wel wat speling.

Groet,

David
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Berichtdoor Firehuntah » 04 jul 2016 16:42

Speling met draaien of kan het tandwiel iets naar binnen en buiten bewegen? Als het tandwiel alleen iets naar binnen en buiten kan bewegen is niet zo erg volgens mij, zolang er maar geen speling is bij het draaien op de as.

Voor het spanning van de ketting is een how to op het forum te vinden:
viewtopic.php?f=28&t=4179

Kijk ook even naar de toevoeging van mij op pagina 2 voor als je de ketting niet goed krijgt gespannen. Als het zelfs op die manier nog niet lukt dan is de ketting te lang en zal er inderdaad een schakel uit de ketting moeten. Dit kun je ook zijn als je de as helemaal vooraan hebt staan, gewoon even kijken of de ketting zou passen als er 1 schakel mist.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Berichtdoor Itsdayfid » 04 jul 2016 18:15

Ja het voortandwiel kan ik inderdaad naar binnen en naar buiten bewegen.

Bedankt voor de link alleen ik heb helaas geen krik waar ik de quad op kan zetten. Hoe werkt het als ik hem gewoon op de grond heb staan? Want ik heb de sensor eruit gehaald en alle bouten maar begrijp nog niet helemaal wat er bedoeld werd met sleutel 17 naar boven is spannen en naar beneden lossen. Want ik kan wel een sleutel 17 erop zetten maar dan kan ik hem alleen naar links of naar rechts draaien.
Itsdayfid
100cc
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 02 jun 2016 06:38

Re: Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 13 jul 2016 05:31

Die how to is baas had hem ook gebruikt. Achterwielen van de grond is beste.. Leg gwoon wat onder je achterbrug zo zwaar is die Quad nie hoor :)

Steeksleutel 17 past verticaal op dat rechthoekige block wat schuin naar Achteren/ de grond steekt als alles goed los is kan je met de steek sleutel omhoog of naar beneden het achter as stellen
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45

Re: Kettingspannen en voortandwiel Jinling 21b

Berichtdoor Jinling wat een Ding » 13 jul 2016 05:37

Als je het nog niet begrijpt kijk op de afbeelding van de how to, en kijk waar het puntje van dat wolkje op stopt.

Geen dank jonge, graag gedaan.
Jinling wat een Ding
100cc
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 13 apr 2016 12:45


Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten