shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 15 jul 2015 14:42

Vandaag kwam mijn `zoontje thuis en zag de quad staan, natuurlijk gelijk op zitten en roepen papa gaan rijden.Zo gezegd zo gedaan klein rondje gereden en toen moesten we even parkeren en toen bij weg rijden wou hij zijn versnelling achteruit niet pakken, met veel pijn en moeite naar neutraal en zijn overige versnellingen en daarna met elke poging Nul op de request
met een beetje wrikken aan de voet pook wil hij wel eens naar een of achteruit gaan maar hij doet het niet consequent. Heb net de eerste 30 km erop zitten...balen!!! wie o wie heeft een idee wat het kan zijn.
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor 4 wieltjes » 15 jul 2015 16:12

Niks zelf aan doen.
Terug naar de verkoper als er net 30 km op zit.
Ik denk dat ik weet waar je 'm vandaan heb en dan zal het niet verbazen dat er bijvoorbeeld geen olie in je blok zit of je koppelingkabel veel te slap staat.

Bij onbegrip van verkoperzijde mag je de plaats waar je 'm gekocht heb op het forum vermelden alleen sommige verkopernamen worden weergegeven met een paar xxxxxx -en ivm dat men geen negatieve reclame wilt ondanks de shit dat men verkoopt.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 15 jul 2015 17:00

Normaliter zijn we voor we iets kopen vrij goed voorbereid en blijkbaar voor een of ander reden deze keer minder goed.Maar ja lost het probleem niet op.
SInds hij er is idd bouten nagekeken moeren etc en ook de motor olie via de peilstok en die is ruim voldoende.Waar kan ik de olie peilen van de versnelling als dat überhaupt mogelijk is.Ik weet dat er 0.27l in moet zitten maar waar kan ik dat peilen /controleren als dat mogelijk is?
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 15 jul 2015 17:08

zal mezelf even herstellen met wat zoekwerk en ja ben een beginner wat motor's van wat quad of trike motor betreft lol maar de motor olie smeert dus ook de schakel gedeelte....dus dat is het niet neem ik aan dan.kan ik de kabel op een of ander manier controleren? of kan het misschien de voetpook zijn ?
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor Z@@lo » 15 jul 2015 17:14

gewoon terug gaan. ding is nieuw dus dit is het probleem van de dealer... niet van jou.
Afbeelding [url=https://www.qc-oldschoolbastards.nl[/url]
Avatar gebruiker
Z@@lo
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1914
Geregistreerd: 20 mei 2012 06:47
Woonplaats: Spijkenisse

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 15 jul 2015 17:22

Morgen ochtend gelijk bellen...kijken wat ze zeggen
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor Peanut » 16 jul 2015 12:45

En?
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 17 jul 2015 19:22

Ze gaan overleggen met de werkplaats en ik word maandag terug gebeld.
Ze hebben hem getest en dat zou volgens hun het eerste zijn wat je zou merken als het niet werkt.
Tuurlijk kan het zijn dat hij werkt maar kan ook zijn dat er gewoon iets niet klopt en dat na een x aantal km of omwentelingen prak z'n kop opsteekt...dus we wachten het tot maandag af...
Will be continued!
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor phil77 » 19 jul 2015 16:29

Nou kleine update.... probleempjes stapelen op.schakelen wil hij nog steeds niet soepel doen maar voor de derde keer deze week loopt hij beroerd, komt niet boven de 25-30 km/h en stottert en houdt in.
Tot zn twee gaat het redelijk lekker en alles daar boven is het BUD!! Houdt in maakt giga veel toeren en is niet voor uit te branden en stinken wil je niet weten, zelfs toen ik met gratie weer thuis kwam zeiden ze het ook ruikt alsof er iets verbrandt is.Heb de olie wederom weer gepeild voor ik weg ging en deze was goed.....dus ben benieuwd wat ze morgen te melden hebben :(
Avatar gebruiker
phil77
100cc
 
Berichten: 28
Geregistreerd: 24 jun 2015 16:55
Woonplaats: Rotterdam

Re: shakelen van de jla werkt opeens niet meer.

Berichtdoor 4 wieltjes » 19 jul 2015 17:47

Koppeling naar de eeuwige jachtvelden
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Volgende

Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten