even een beetje info wat ik met de bashan rijders wil delen.
nadat ik in mijn tandwiel houder en bout afbrak heb ik deze vervangen door een andere (schroef draad beschadigt dacht ik)
ook een van een bashan dachten we.(ik kreeg hem van mijn goede vriend 4W dus was er zeer blij mee)
dus de boel gemonteerd en hoppa rijden.
nu heb ik 1,5 jaar op een bashan met chronische speling gereden dus ik voelde vrij snel dat iets niet lekker zat. ik kon het niet vinden dus ik ging gewoon door. tot ik woensdag een spleet van een paar milimeter tussen mijn 2 moeren en de remschijfhouder ontdekte.
de tanden van de remschijf houder kon ik zien dus ik kon de moeren niet verder aandraaien. mijn tandwiel houder kon opeens bewegen. shit 4 dagen voor de meeting.
vandaag de boel maar eens uit elkaar gehaald. en de houders naast elkaar gezet. en toen zag ik het: er zijn dus 2 maten tandwielhouders. (waarom ook makkelijk doen als chinees) oude houder gefixt en klaar.
dus voor de bashan rijders die het tandwielhouder nog eens gaan vervangen. let op de ruimte tussen de kartels en de buitenrand:
origineel:
de rand is +/- 5 mm diep
andere houder:
de rand is +/- 9 mm diep
die 4 mm zorgt er voor dat je as niet vast kan zetten in je lagerhuis