Grootste oorzaak is wel degelijk het gewicht, in combinatie met teveel speling tussen de Hube en as.
Zelfs wanneer de Hub strak aangedraaid zit, is die speling eigenlijk te groot.
Op kenteken staan die quads voor 2 personen. Maar kijk eens in de gebruiksaanwijzing. Enfin, dat was de oorzaak van schade bij de Dinli.
Want in de bochten moet het binnenste achterwiel kunnen slippen. Je voelt dan ook dat de bochten minder makkelijk dan in je eentje.
Vergeet niet dat de wielmoer eigenlijk alleen de Hub op de vertanding houdt.
Zoals ik zei; Het binnenste wiel moet slippen,....al DIE krachten komen op de vertanding. En bij de Dinli ging dat eens mis.
Is de kwaliteit van de vertanding ook belangrijk natuurlijk eej.....
Een lekker stoffig weggetje, bospad, of modder is met twee personen of veel gewicht beter voor je quad. Daar kan het wiel altijd zijn krachten kwijt.
Er zijn gelukkig niet veel quads waarbij de vertanding kapot gaat bij veel gewicht, maar het is de grootste oorzaak.