PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor BBQBarman » 17 jul 2013 21:52

Ik rij zo niet graag met zijn 2e
Nou de linker kant is de as korter dus zit daar meer gewicht op
Denk ik!
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor Firehuntah » 17 jul 2013 22:12

De as is juist korter aan de andere kant toch, waar de remschijf zit.

Maar denk toch niet dat dit door gewicht ofzo komt maar zoals Remq zelf al heeft aangegeven dat die kroonmoer op de hub wat los is gegaan. Als er dan iets speling zit tussen de hub en de as dan blijft deze bij accelereren en remmen slaan tegen die tanden met deze beschadigingen als gevolg. Zolang het allemaal goed vast blijft zitten denk ik niet dat dit snel zal gebeuren.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor Peanut » 18 jul 2013 05:58

Grootste oorzaak is wel degelijk het gewicht, in combinatie met teveel speling tussen de Hube en as.
Zelfs wanneer de Hub strak aangedraaid zit, is die speling eigenlijk te groot.

Op kenteken staan die quads voor 2 personen. Maar kijk eens in de gebruiksaanwijzing. Enfin, dat was de oorzaak van schade bij de Dinli.
Want in de bochten moet het binnenste achterwiel kunnen slippen. Je voelt dan ook dat de bochten minder makkelijk dan in je eentje.
Vergeet niet dat de wielmoer eigenlijk alleen de Hub op de vertanding houdt.
Zoals ik zei; Het binnenste wiel moet slippen,....al DIE krachten komen op de vertanding. En bij de Dinli ging dat eens mis. :-)))
Is de kwaliteit van de vertanding ook belangrijk natuurlijk eej.....

Een lekker stoffig weggetje, bospad, of modder is met twee personen of veel gewicht beter voor je quad. Daar kan het wiel altijd zijn krachten kwijt. :mrgreen:
Er zijn gelukkig niet veel quads waarbij de vertanding kapot gaat bij veel gewicht, maar het is de grootste oorzaak. ;)
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor dimpower » 18 jul 2013 06:03

:D :D jij begint wel heel veel reclame te maken voor off-road he :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor Peanut » 18 jul 2013 06:12

dimpower schreef::D :D jij begint wel heel veel reclame te maken voor off-road he :mrgreen: :mrgreen: :thumbup:


viel mijzelf ook al op :oops: :oops:

(Het reageren op het slopen van zo'n as...ligt mij beter dan op de reparatie ervan. Hoe kan dat toch.. :oops: :mrgreen: )

En Rem heeft al genoeg sh*t met die assen. Wordt nu toch ook eens tijd dat iemand even een slim, klein, werkend differentieel uitvindt voor een road-quad.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor Firehuntah » 18 jul 2013 15:07

BMW heeft dit al op hun dure straat quads. ;) Probleem daarmee is alleen dat je niet zo snel meer de tandwielverhouding kunt aanpassen. Maargoed het rijdt dan ook wel veel fijner op de weg.

Andere oplossing wat ik dan weer interessant vind is 2 elektromotoren, 1 voor elk achterwiel. ;) Dan heb je helemaal geen differentieel nodig, alles elektrisch geregeld.

Maar je zit natuurlijk wel met de schokdempers, deze kun je dan ook beter onafhankelijk hebben i.p.v. eentje voor beide wielen. Weet niet hoe het anders zal rijden..
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor friesequad » 18 jul 2013 17:44

als je toch niet veel offroad gaat maak je er toch een 1 wiel aandrijving van :P :mrgreen: :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor barry14 » 18 jul 2013 18:03

:stupid:
of iets harder door de bocht, zodat je 1 achterwiel vrij van de grond hebt :crazy:
Spaar je ook nog rubber uit :think:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Avatar gebruiker
barry14
350cc
 
Berichten: 307
Geregistreerd: 13 apr 2013 17:19
Woonplaats: Veendam

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor Remq » 18 jul 2013 19:02

Dus de oplossing is gewoon accepteren
Wie vraagt is een dwaas voor 5 minuten, wie niet vraagt blijft altijd een dwaas
Avatar gebruiker
Remq
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2144
Geregistreerd: 05 jan 2012 19:52
Woonplaats: heerhugowaard

Re: PAS OP ACHTERAS JLA LONCIN 21-b

Berichtdoor 4 wieltjes » 18 jul 2013 20:57

Het rijden met twee personen en dat de hub daardoor los kan raken is niet geheel waar.
Ik rij alleen op de quad en bij mij is de hub er een hele tijd geleden ook los gekomen.
Oplossing heb ik al gegeven ,maar ik denk dat de assen en hubs af fabriek al geen goede pasvorm met elkaar hebben.
Je denk dat de hub vast zit maar het enige dat er vast zit is de moer die de hub op de as gedrukt houd.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

VorigeVolgende

Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten