Even vanuit mijn projecttopic hier de vraag neergezet.
Probleem: Mijn EGL Madmax straat versie met 17T voortandwiel, 43 T achtertandwiel, IRIS reinforced ketting en kettingspanner (alles via Eaglemotorsport) heeft het probleem dat de onderkant v/d ketting tegen de kettingspanner/geleider tikt en zo wat happen uit de bovenkant v/d montagebeugel haalt. Aangezien dit niet denderend is voor de ketting wil ik het verhelpen. De quad is niet verlaagd.
Er kan niet een schakel uit de ketting gehaald worden, want dan is hij te kort. Onderstaande foto geeft een beeld van de situatie (waarbij het linker rolletje NIET gemonteerd zit, op aanraden van Menno). Het zit precies achter het stuk frame dat midden op de foto staat, tussen de 2 rollertjes in.
Ik heb nog eens wat zitten zoeken en puzzelen, maar misschien is het een optie om hem op de achterbrug te monteren. Of zijn hier grote technische tegenargumenten voor te verzinnen?
In het onderste deel van tekening naast de foto, heb ik met de blauwe pijlen aangegeven waar de ketting in de montagebeugel van de spanner hapt.
Ps. de paint is niet op schaal getekend, de vrije ruimte zoals je op de foto ziet is niet heel groot.
Het tandwiel voor (17T), is toch een standaard passende maat voor een madmax. En zorgt inderdaad wel voor een verkleining van de ruimte waar ik nu het probleem met de ketting heb. Minder ruimte is minder speling, dus eerder aanlopen op die plek. Qua rijden gaat het met deze vertanding prima, op het happen in die beugel na. De vraag blijft of montage op de achterbrug een goede oplossing zou kunnen zijn? Graag jullie ideeën.