was ff benieuwd met hoeveel km je een nieuwe nodig hebt
natuurlijk wel goed onder houden
en verschil in chinees en chinees
hans caspers schreef:er is een vuistregel als je je tandwielen vervangt dan ook gelijk de ketting.
als je dit niet doet dan heb je kans dat binnen een paar maanden het zelfde terug komt.
blaster16v schreef:friesequad schreef:hans caspers schreef:er is een vuistregel als je je tandwielen vervangt dan ook gelijk de ketting.
als je dit niet doet dan heb je kans dat binnen een paar maanden het zelfde terug komt.
ja dat is zo maaar de quad is nog nieuw en de tand wielen hoefden niet vervangen te worden
als ik later de ander tand wielen terug zou zetten is dat niet aan te raden
dan ga ik voor nieuwe ketting en tandwielen
hmm ik moet toch vaker naar de datum van posten kijken
LOLL 2009 kdenk dat die dr wel uit is inmiddels
het voorste tandwiel is harder staal, dan achter.
en gaat dus langer mee .
bij het crossen op mn kawa kx250.
moest ik geregeld het achterste tandwiel vervangen.
een nieuwe ketting heb ik 1 x moeten doen in 3jaar.
direct met beide tandwielen
maar de achterste was dan ook alweer nodig voor de 4e x
dus nieuwe ketting betekend idd vaak alles direct nieuw
een ketting vervang je wanneer:
de schakels niet meer lekker bewegen
de schakels te ruim zijn (ingesleten) in het loopvlak
maar meestal als die knapt LOL
als je net nieuwe tandwielen hebt en je ketting knapt,
hoef je echt geen nieuwe tandwielen te kopen
wel is het belangrijker als de meesten denken
want er kan een hoop mis gaan als die knapt
gat in je blok
gat in je been
kappotte drijfstangen
vastlopen dus op je plaat gaan meestal heel hard
Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten