Zooo tijdje geleden maar ik ben vandaag maar weer is begonnen met handvaardigheid
Aangezien ik een ander tandwiel achter op wil heb ik vandaag dus de achteras eruit gehaald, heb het me niet te moeilijk gemaakt, remklauw even los en de rest heb ik gelaten.
Als eerste zou ik als ik jullie was beginnen met de 2 losse bouten die het excentrisch lager op zijn plek houden.
Ik heb nog niks los gemaakt , alleen heb ik de quad op een bok gezet zodat de wielen van de vloer komen.
Ik heb een grote waterpomp tang gebruikt, aangezien het engelse draad is moet je hem dus naar je toe draaien wil ie los komen.
Beetje gewicht erop en de 1e kwam los, daarna volgde de 2e vanzelf.
Mocht het nou niet gaan dan kan je hem eventueel warmstoken, niet gloeiend natuurlijk, aangezien er een vloeibare pakking tussen zit maar die is helemaal uitgehard.
Hierna heb ik de as van de quad afgehaald door de 4 bouten die om je excentrisch lager heen zitten los te draaien, maar dat weten de meesten wel neem ik aan, vergeet niet even die 2 bouten van je remklauw los te maken voor het gemak.
Hierna zit ik dus met een as waar zoizo 1 wiel vanaf moet om de rest er ook vanaf te kunnen halen dus dit heb ik gedaan.
Hier op de getande as zat de wielhub vast zat met een bout en borg.
Deze kreeg ik handmatig niet los dus hier om de hoek even bij de garage met een luchtsleutel los laten draaien.
Het wielhub glijd er zo vanaf, het excentrisch lager moet je even tussen de bouten van het tandwiel en de lager aan beide kanten een schroevendraaier zetten en hem met beleid omhoog wippen.
Er zit geen vet tussen dus erg makkelijk gaat het niet, zodra je hem een stukje gelift krijgt kan je hem relaxt met een hamertje eraf kloppen.
Hierna rest het alleen nog even de 4 bouten van het tandwiel te lossen en de tandwielen uit te wisselen.
De rest wat betreft terug in elkaar zetten spreekt voor zich.
Nou heb ik de as er weer terug in gezet en de lagers zo gesteld dat de as zo hoog mogelijk ligt en zo veel mogelijk naar achter, die 2 hoog en ver zijn eigelijk aan elkaar gekoppeld maar ik zou het gewoon even rustig bekijken.
Het enige waar ik nu een beetje mee zit en daar was Black Spyder al mee bezig geweest is de ketting spanner.
Zoals het er nu allemaal uit ziet moet het allemaal passen alleen zit ik ermee dat de ketting spanner er nu zo uitziet.
Zonder ketting staat die al strak tegen de achterbrug aan, en straks zal hij gewoon de ketting tegen het frame aandrukken.
Is er geen manier om de spanning te verminderen want de ketting moet gewoon op het wieltje liggen en dat's it.
Vergeef me als ik niet goed heb gekeken naar onderwerpen die er al over bestaan