Balanceren

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 12:39

Nadeel is dat je wel 100% zeker moet zijn dat de hub in balans is... :think: :think:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Balanceren

Berichtdoor dimpower » 27 jan 2012 12:59

dus denk ik dat de beste optie nog steeds balanceren op de quad is.moet voor geen hub kijken en wordt even snel gedaan als normaal balanceren.integendeel nog vlugger want ze hoeven te wielen niet af te halen.enige probleem is misschien zoals je zelf al eens aangaf de achteras.beide wielen draaien mee dus moet je de quad wel mooi in balans kunnen houden.eventueel met 2 krikjes onder de nerfbar?
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 13:47

Iets om over na te denken :think: :think:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor ulleke » 27 jan 2012 15:34

Ik zeg op naar de euromaster in roosendaal, verder geen poespas. Zeker met de pisbakken stalen velgen. Bij mij was het in een keer goed. Daarna een keer te vast aan getrokken en hij gaat weer scheef en huppa onbalans is weer terug.

Als de velgen alleen goed gebalanceerd zijn scheelt het al iets. Maar laten we wel wezen.

Kleine hubs
stalen velgen van meestal beroerde kwaliteit
mega balonbanden
enz enz.

effect van goed balanceren is minimaal.

succes en grt Ulleke
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: Balanceren

Berichtdoor DenniZ » 27 jan 2012 15:35

Ik ben er misschien een beetje laat mee, maar ik heb mn banden laten verwisselen en balanceren bij http://www.heemsteedsebandenservice.nl/home/2/

Mannetje daar zei al dat hij dit allemaal met de hand zou moeten doen omdat de velgen te klein voor balanceermachine waren en hij bang was voor beschadigingen aan de alu velgen. Echt zo'n oud ambachtsmannetje :lol: Was niet echt goedkoop, maar is wel heel keurig gedaan allemaal.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 15:37

DenniZ schreef:Ik ben er misschien een beetje laat mee, maar ik heb mn banden laten verwisselen en balanceren bij http://www.heemsteedsebandenservice.nl/home/2/

Mannetje daar zei al dat hij dit allemaal met de hand zou moeten doen omdat de velgen te klein voor balanceermachine waren en hij bang was voor beschadigingen aan de alu velgen. Echt zo'n oud ambachtsmannetje :lol: Was niet echt goedkoop, maar is wel heel keurig gedaan allemaal.


Maar ik neem aan dat jou velgen ...wel.. een rond centreergat hebben?
Dan zijn ze niet moeilijk te balanceren. Bij de shineray was het ook in 10 minuten klaar. ;)
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 15:39

Ulleke,

Wat zeg je nou :naugthy:

Gaat om velgen van de Dinli 450. Toch geen pisbakken staal :lol:
Ik ben zaterdag in Breda Ginneken en dan zal ik ook even rondvragen daaro..
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor DenniZ » 27 jan 2012 15:46

Peanut schreef:
DenniZ schreef:Ik ben er misschien een beetje laat mee, maar ik heb mn banden laten verwisselen en balanceren bij http://www.heemsteedsebandenservice.nl/home/2/

Mannetje daar zei al dat hij dit allemaal met de hand zou moeten doen omdat de velgen te klein voor balanceermachine waren en hij bang was voor beschadigingen aan de alu velgen. Echt zo'n oud ambachtsmannetje :lol: Was niet echt goedkoop, maar is wel heel keurig gedaan allemaal.


Maar ik neem aan dat jou velgen ...wel.. een rond centreergat hebben?
Dan zijn ze niet moeilijk te balanceren. Bij de shineray was het ook in 10 minuten klaar. ;)


Aha das het probleem, yep je hebt gelijk ik heb wel een rond centreergat. Uh in mn quadvelgen bedoel ik dan..... :D
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 15:54

Gaat dus om dit soort velgen. Geen pisbak ;)
Maar kijk naar het hart van de velg. Past niet op een machine. Ook niet bij euromaster toch?
Die had al moeite met de achterwielen van de Shineray. (te klein voor hun machine. Heb ze toen laten balanceren bij een vriend van mij op een oude balansmachine die je nog met de hand moet draaien. Passen alle maten wielen op tot zover ik weet. Behalve shovel :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, dit is mijn 2e Dinli. De ander (en uiteindelijke) heeft dezelfde wielen in het zwart.
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 16:04

dimpower schreef:enige probleem is misschien zoals je zelf al eens aangaf de achteras.beide wielen draaien mee dus moet je de quad wel mooi in balans kunnen houden.eventueel met 2 krikjes onder de nerfbar?


Maar dan komt het volgende: sla je het lood dan op het wiel aan jou kant...of aan de andere. Want lijkt mij moeilijk dan te bepalen in welk wiel de onbalans zit. Of zit ik er naast? :oops:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

VorigeVolgende

Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten