Balanceren

Re: Balanceren

Berichtdoor dimpower » 27 jan 2012 16:12

:naugthy: je zit ernaast :mrgreen: :mrgreen: ze nemen het onbelans weg per wiel.dus wiel waar hun machine tegen staat.en in de tijd bij mij sloegen ze het lood er niet op maar plakten hem aan de binnenkant.is ook esthetiser. ;)
de onbelans zit normaal wel in je wiel en niet in je as.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 16:17

Het wiel gaat draaien en trillen..ook laat het draaiende wiel de as trillen.
De as geeft de trilling weer door aan het andere wiel. Toch?
Het wiel aan jou kant trilt. Maar jij weet nooit zeker of alle trilling van jou kant komt of door het wiel aan de andere kant.
Links
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor fretje-pitbull » 27 jan 2012 16:46

dat dacht ik ook al
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: Balanceren

Berichtdoor ulleke » 27 jan 2012 17:16

Peanut schreef:Ulleke,

Wat zeg je nou :naugthy:

Gaat om velgen van de Dinli 450. Toch geen pisbakken staal :lol:
Ik ben zaterdag in Breda Ginneken en dan zal ik ook even rondvragen daaro..


:lol: Daar heb je gelijk in.

Bij de euromaster hebben ze ze ook niet gecentreerd op het gat maar op de bout gaten. ze hebben een verstelbare naaf met ankerbouten. ging vrij snel en goed.

maar nog heb je dikke banden en kleine hubs :crazy: .
Grtz Ulleke aka Dré
Avatar gebruiker
ulleke
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1302
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:34
Woonplaats: Roosendaal

Re: Balanceren

Berichtdoor dimpower » 27 jan 2012 17:52

trillingen op je achteras zal je ook zo vlug niet voelen denk ik.vooraan is het belangrijkste.je kan natuurlijk ook wanneer je linkerachterwiel wordt gebalanceerd ,je rechterwiel afhalen.zodoende heb je de slag van je rechterwiel niet op je as.hetgeen van trillingen van je rechter wielhub zou kunnen komen zal wel heel minim zijn.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Balanceren

Berichtdoor DenniZ » 27 jan 2012 19:10

Voorkant is belangrijk, maar achter ook. Kleine speling tussen achteras en wielhub is al funest voor je weggedrag. Dat heb ik zelf ondervonden toen bij mijn quad een kleine speling tussen as en hub zat, quad zwabberde en trilde alle kanten op. Dus neem ik aan dat onbalans aan de achterwielen/as/ hub ook van invloed kan zijn.
Op de eerste clubdag in Chaam ook gezien met de oude quad van Bas. Slecht weggedrag en Tibor van dinagyo tuning zei toen al "ik weet zeker dat de quad speling aan de achterkant heeft" En jahoor voor was alles goed afgesteld, maar achter een kleine speling op de wielhub. Was voor Bashanboy geen probleem omdat die quad tot die tijd nooit op de gewone weg kwam en in terrein voel je zoiets veel minder.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: Balanceren

Berichtdoor Peanut » 27 jan 2012 20:39

Bij mijn shineray was het ook zo dat hij veel rustiger reed toen achter ook gedaan was.

De diameter maakt op het oude "handdraai" balanceer app niet veel uit.
de pen waar het wiel aan komt te hangen is 30cm lang.
(Kan ik van dromen)
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond

Re: Balanceren

Berichtdoor Flagg » 28 mei 2012 08:40

Heeft het trouwens nut om te laten balanceren als de originele banden er nog onder liggen of kan ik dan beter wachten tot ik een keer nieuwe bandjes heb?
Flagg
 

Re: Balanceren

Berichtdoor BBQBarman » 28 mei 2012 09:10

Bij mij had het wel heel erg veel nut
Als je een tijdje daarmee wilt rond rijden zal ik het wel doen
Belangerijkste zijn de voorbanden
Avatar gebruiker
BBQBarman
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 4421
Geregistreerd: 08 jun 2011 15:18
Woonplaats: Lisse

Re: Balanceren

Berichtdoor Tomke » 28 mei 2012 16:52

Peanut schreef:Gaat dus om dit soort velgen. Geen pisbak ;)
Maar kijk naar het hart van de velg. Past niet op een machine. Ook niet bij euromaster toch?
Die had al moeite met de achterwielen van de Shineray. (te klein voor hun machine. Heb ze toen laten balanceren bij een vriend van mij op een oude balansmachine die je nog met de hand moet draaien. Passen alle maten wielen op tot zover ik weet. Behalve shovel :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Oh ja, dit is mijn 2e Dinli. De ander (en uiteindelijke) heeft dezelfde wielen in het zwart.


Zulke wielen zijn zeker te ballanceren. Ze kunnen dit heel gemakkelijk op een machine waar ze "blinde wielen" met kunnen ballanceren. ( voornamelijk Citroen en Peugeot) deze wielen hebben geen centergat en worden dan bevestigd langs de wielbouten aan het ballanceer machiene.

Instellen en draaien en klaar. De meeste bandencentrale doen dit.
Bij mij in de bandencentrale toch al zeker! '-)
Tomke
50cc
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 28 mei 2012 10:49

Vorige

Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten