shineray 250cc tandwiel achter verwisselen

shineray 250cc tandwiel achter verwisselen

Berichtdoor puk60 » 25 sep 2011 10:31

hallo met geert uit bolsward hier
had een vraagje
hoe verwissel ik mijn achter tandwiel van mijn shineray
moet de hele as eruit
of is er een makkelijker manier lijkt mij wel maar weet niet hoe
wie weet het wel
gr geert
bashan 250cctjes
Avatar gebruiker
puk60
150cc
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 15 feb 2010 20:24
Woonplaats: bolsward

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: shineray 250cc tandwiel achter verwisselen

Berichtdoor Draco » 25 sep 2011 11:00

Hele as eruit is ff werk
You Drive A What?
Avatar gebruiker
Draco
450cc
 
Berichten: 1086
Geregistreerd: 10 apr 2010 20:26

Re: shineray 250cc tandwiel achter verwisselen

Berichtdoor puk60 » 25 sep 2011 11:30

Draco schreef:Hele as eruit is ff werk

oke bedankt wel klote
geert
bashan 250cctjes
Avatar gebruiker
puk60
150cc
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 15 feb 2010 20:24
Woonplaats: bolsward

Re: shineray 250cc tandwiel achter verwisselen

Berichtdoor Peanut » 25 sep 2011 17:09

Heb laatst net een nieuwe as gemonteerd op mijn shineray.

Je hebt 2 lagerhuizen.

Krik onder de quad. (niet van de grond tillen)
1-Haal de ketting los
2-dan de klem van je remschijf losdraaien.
3-draai de dubbele moeren aan weerskanten van de lagers los.
(let op: links achter draait Engels)
4-Draai de lagerhuizen /schalen los.
(als t goed is blijft de quad nog op de as hangen, en op krik steunen.)
5- neem de as eronder vandaan en schuif het linker lager naar links eraf.
6- verwijder het tandwiel. (als de bouten loswillen)
7- Nu je het lager er toch af hebt, zou ik er nog een klein beetje lagervet bij in doen ;)

Let bij het monteren van de as op de lagerhuizen.

Belangrijk is dat je met de dubbele moeren de lagers goed op de as klemt VOORDAT je de Asklemmen weer vastdraaid!!
Dus eigenlijk de lagers al compleet monteerd voordat je de as er daadwerkelijk onder klemt.
(Doe je dit niet dan is de kans groot dat de lagers nog niet goed/helemaal op de as aansluiten, waardoor je met de moeren de lagers kapot klemt)

Let erop bij het spannen van de ketting dat de as in BEIDE ashuizen onder dezelfde hoek staat!!
(Doe je dat niet dan ligt de as onder een hoek in de lagers met alle gevolgen van dien)

Pfff.. heel verhaal. Ik hoop dat je er iets aan hebt.
De bashan heeft denk ik een achterasvoordeel dat het 1 lagerhuis is ipv 2 gescheiden ashuizen. (die ook nog op 1 lijn moeten liggen)

succes :mrgreen:
Quad A,B of C. Een quad is een quad.
Avatar gebruiker
Peanut
500cc
500cc
 
Berichten: 1866
Geregistreerd: 02 aug 2011 11:07
Woonplaats: Warmond


Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten