Ik rij zelf ook een AGM/Shineray Spider 250 uit 2009 het gaat om een 250cc'tje, mijn ketting was ook te lang!
Op de achteras even gekeken en het excentrische lager stond al op de maximale stand. Tja dan mot er een schakeltje af.
Ketting los gehaald meegenomen naar de schuur, vast gezet in de bankschroef en toen met de slijptol pin aan de bovenkant afgeslepen zodat deze gelijk zat met de schakel zelf. Hamer en spijker erbij om de verbindingspen eruit te halen en hopla klusje was klaar.
Ketting weer mee naar de Quad en wat denk je TE KORT!!!!!!!!!! ik kwam 2 tanden tekort op het achtertandwiel. dus de 8 bouten en moeren los gehaald van de achteras en de klemverbinding die om de as heen zit van de achterrem ook maar los gehaald. Op het moment dat alles los was kon ik heel makkelijk de achteraslagers draaien in hun schaal. Alles terug gesteld op minimaal en wat denk je de ketting was weer volledig op maat
Alles weer lekker vast zetten en dan is het een kwestie van lekker gassen, rijden met een te lange ketting is een linke aangelegenheid want in een hobbelige bocht kan ie er zo maar af lopen met alle gevolgen van dien.
Dus hopla nog eens goed kijken naar je achterbrug en je achteras en met 2 rechter handen gaat het zeker lukken.