starttandwiel gebroken Bashan 300

starttandwiel gebroken Bashan 300

Berichtdoor lange63 » 14 jul 2009 21:07

Hai allemaal.
Zit toch ook met een probleempje met m'n bashan 300.
Wilde op een gegeven moment niet meer elektrisch starten terwijl ik wel de startmotor hoorde draaien, na enig onderzoek zag ik dat er een tand van het duo tandwiel was afgebroken, maar nadat ik de zijkap er af had gehaald bleek het probleem toch wat groter, een toch wel grote hoeveelheid staalslijpsel en metaal.
Nu denk ik dat de doordraaikoppeling gebroken is maar kan geen goede tekening van dit gedeelte van de motor vinden, en om bij dit deel te komen moet het magneet van de ontsteking er af met een speciale trekker.
Deze trekker kan ik zelf wel maken als ik maar weet wat voor schroefdraad op dit ontstekingsmagneet zit, KAN IEMAND MIJ ALSJEBLIEFT HELPEN wil graag weer snel de weg op. BVD
lange63
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 jul 2009 20:51

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: starttandwiel gebroken Bashan 300

Berichtdoor DenniZ » 15 jul 2009 21:41

Ik zou het niet weten wat voor draad daar in zit. Bel of mail eens met ALG in Zwolle of met een andere quadshop die niet alleen quads verkoopt maar ook repareert.
Good luck
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: starttandwiel gebroken Bashan 300

Berichtdoor lange63 » 17 jul 2009 00:16

Bedankt voor je interesse, maar weet je toevallig ook het telefoon nummer van die mannen, heb de quad pas 1,5 maanden ben echt beginnend en weet nog niets te vinden in nederland over quads dan.
Zou het zeer op prijs stellen. Ron
lange63
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 14 jul 2009 20:51

Re: starttandwiel gebroken Bashan 300

Berichtdoor DenniZ » 17 jul 2009 09:50

http://www.alg-moto.nl/ Alleen zijn die tot 15 aug op vakantie.....
Kijk verder even in de afdeling met links op dit forum. Zijn nog wel een paar shops met sleutel ervaring.
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort


Keer terug naar Tandwielen / Ketting/Aandrijving

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten