chinawanderer schreef:Waarom zet men de quad 45 graden omhoog als je hoofdremcilinder hoger gemonteerd zit dan je remmen zelf.
Juist, dat bedoel ik.
chinawanderer schreef:Je vergelijk een hoofdremcilinde van een auto met die van een quad.
Appels en peren vergelijken is dat.
Een motor, brommer en scooter dan. Daar hoeft dat ook niet bij.
chinawanderer schreef: Een hoofdremcilinder van een auto probuceert zoveel meer kracht,daar druk je je lucht wel mee weg in tegenstelling tot een chineesquad cilindertje.
De remkracht heeft er niks mee te maken. Die word bepaald door de verhouding tussen de 2 verschillende zuigers en de druk die jij op de kleinste uitoefent.
Je hebt natuurlijk wel minder vloeistof verplaatsing bij een kleinere hoofdremcilinder.
EGL Dealer PMS schreef:Ook belangrijk :
Bij de laatste pomp ,
eerst de nippel dicht ,
dan pas weer rempedaal loslaten ,
anders zuigt hij weer lucht terug ..
AUTOMOTIVE POWER !!
Zoals ik het geleerd heb, moet je altijd de nippel dichtdraaien, voordat je de pedaal loslaat.
Dus:
*Pedaal in en vasthouden.
*nippel open en weer dichtdraaien.
*Dan de pedaal los en rustig weer intrappen en vasthouden. enz.
En niet te lang wachten tussen deze stappen, anders gaat de lucht weer omhoog en dan blijf je bezig.