Pagina 1 van 2

Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 06 nov 2013 18:34
door Zelko2005
Hi guys.

I have problem with my brake system. i cant take all air out of the system. is some trick on it or how i can do it? can you help me someone?

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 06 nov 2013 19:41
door dimpower

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 10 nov 2013 13:32
door eaglemotorsport
In case you did not found what you're looking for:
By lifting the ATV more than 45 degrees, the air will flow much easier to the top (air will float on top of brake fluid and will stay in the curves if you do not lift the ATV on 1 side).

First; try to take the air out of the rear brakes, by lifting the ATV on the rear. So that the ATV will put his ass in the air (Angle should be more than 45 degrees).

Then pump like usual to remove the air from the hoses. (Keep an eye on the brake fluid reservoir).

Second; do the same for the front brakes. Lift the ATV at the front at minimum 45 degrees.

Keep in mind that you close your pet cock at all times during maintenance and that there is not too much petrol in the fuel tank.

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 00:25
door zerty
eaglemotorsport schreef:By lifting the ATV more than 45 degrees, the air will flow much easier to the top (air will float on top of brake fluid and will stay in the curves if you do not lift the ATV on 1 side).


Dat heb ik nog nooit bij een auto hoeven te doen, om hem ontlucht te krijgen.
Ook nog nooit gezien.
Ook nog nooit van gehoord.

En dat een hoofdremcilinder gemaakt/gemonteerd is om horizontaal zijn werk te doen, speelt natuurlijk geen rol?
Gewoon rustig, na ontluchten van de remklauw, het pedaal op laten komen en dan weer intrappen, en opnieuw ontluchten.
Niet als een bezetene zitten te pompen, de hoofdremcilinder kan dan geen remvloeistof aanzuigen.

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 12:33
door PROmotorsport
Ook belangrijk :

Bij de laatste pomp ,
eerst de nippel dicht ,
dan pas weer rempedaal loslaten ,

anders zuigt hij weer lucht terug ..

AUTOMOTIVE POWER !!

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 13:38
door zerty
chinawanderer schreef:Waarom zet men de quad 45 graden omhoog als je hoofdremcilinder hoger gemonteerd zit dan je remmen zelf.

Juist, dat bedoel ik.

chinawanderer schreef:Je vergelijk een hoofdremcilinde van een auto met die van een quad.
Appels en peren vergelijken is dat.


Een motor, brommer en scooter dan. Daar hoeft dat ook niet bij.

chinawanderer schreef: Een hoofdremcilinder van een auto probuceert zoveel meer kracht,daar druk je je lucht wel mee weg in tegenstelling tot een chineesquad cilindertje.


De remkracht heeft er niks mee te maken. Die word bepaald door de verhouding tussen de 2 verschillende zuigers en de druk die jij op de kleinste uitoefent.
Je hebt natuurlijk wel minder vloeistof verplaatsing bij een kleinere hoofdremcilinder.

EGL Dealer PMS schreef:Ook belangrijk :

Bij de laatste pomp ,
eerst de nippel dicht ,
dan pas weer rempedaal loslaten ,

anders zuigt hij weer lucht terug ..

AUTOMOTIVE POWER !!


Zoals ik het geleerd heb, moet je altijd de nippel dichtdraaien, voordat je de pedaal loslaat.
Dus:
*Pedaal in en vasthouden.
*nippel open en weer dichtdraaien.
*Dan de pedaal los en rustig weer intrappen en vasthouden. enz.

En niet te lang wachten tussen deze stappen, anders gaat de lucht weer omhoog en dan blijf je bezig.

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 19:36
door dimpower
@ zerty:iedereen die een beetje aan quads werkt en iedere technieker die in een quadcenter werkt(zelfs bij de A-merken) passen dit toe.dat zal niet voor niets zijn he.of denk je dat iedereen dit voor de show doet of om zich belachelijk te maken.zelfs motorzaken passen dit soms ook toe vooral wanneer alle remvloeistof eerst verwijderd werd en er compleet nieuwe in moet.

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 21:05
door zerty
Als dat zo'n goede methode was, zou dat heus wel ergens op het internet staan.
Maar deze uitspraak, klopt die ook niet?
Even voor mij.
Waarom zet je die quad omhoog,het is geen koelvloeistof wat naar boven borrelt.
Remmen ontluchten gaat onder druk dus de lucht komt er toch wel uit.

http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?p=58631#p58631

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 21:22
door 4 wieltjes
Even voor alle duidelijkheid.
Kappen met die discussie uiitlokkende teksten,Zerty.
Het gaat me nu al de strot uithangen.

Re: Brake system Loncin250cc

BerichtGeplaatst: 18 nov 2013 21:35
door dimpower
:stupid: :stupid:
en om toch nog antwoord te geven staan er zelfs fimpjes op Youtube waarbij ze dit zelfs toepassen met een snelheids-motorfiets.