Brake system Loncin250cc

Brake system Loncin250cc

Berichtdoor Zelko2005 » 06 nov 2013 18:34

Hi guys.

I have problem with my brake system. i cant take all air out of the system. is some trick on it or how i can do it? can you help me someone?
Zelko2005
50cc
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 20 mei 2013 21:06
Woonplaats: Zaandam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor dimpower » 06 nov 2013 19:41

Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor eaglemotorsport » 10 nov 2013 13:32

In case you did not found what you're looking for:
By lifting the ATV more than 45 degrees, the air will flow much easier to the top (air will float on top of brake fluid and will stay in the curves if you do not lift the ATV on 1 side).

First; try to take the air out of the rear brakes, by lifting the ATV on the rear. So that the ATV will put his ass in the air (Angle should be more than 45 degrees).

Then pump like usual to remove the air from the hoses. (Keep an eye on the brake fluid reservoir).

Second; do the same for the front brakes. Lift the ATV at the front at minimum 45 degrees.

Keep in mind that you close your pet cock at all times during maintenance and that there is not too much petrol in the fuel tank.
Avatar gebruiker
eaglemotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 135
Geregistreerd: 14 aug 2010 23:20
Woonplaats: Woerden

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor zerty » 18 nov 2013 00:25

eaglemotorsport schreef:By lifting the ATV more than 45 degrees, the air will flow much easier to the top (air will float on top of brake fluid and will stay in the curves if you do not lift the ATV on 1 side).


Dat heb ik nog nooit bij een auto hoeven te doen, om hem ontlucht te krijgen.
Ook nog nooit gezien.
Ook nog nooit van gehoord.

En dat een hoofdremcilinder gemaakt/gemonteerd is om horizontaal zijn werk te doen, speelt natuurlijk geen rol?
Gewoon rustig, na ontluchten van de remklauw, het pedaal op laten komen en dan weer intrappen, en opnieuw ontluchten.
Niet als een bezetene zitten te pompen, de hoofdremcilinder kan dan geen remvloeistof aanzuigen.
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor PROmotorsport » 18 nov 2013 12:33

Ook belangrijk :

Bij de laatste pomp ,
eerst de nippel dicht ,
dan pas weer rempedaal loslaten ,

anders zuigt hij weer lucht terug ..

AUTOMOTIVE POWER !!
Avatar gebruiker
PROmotorsport
Erkend quad bedrijf
Erkend quad bedrijf
 
Berichten: 272
Geregistreerd: 21 okt 2013 21:29
Woonplaats: Woerden

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor zerty » 18 nov 2013 13:38

chinawanderer schreef:Waarom zet men de quad 45 graden omhoog als je hoofdremcilinder hoger gemonteerd zit dan je remmen zelf.

Juist, dat bedoel ik.

chinawanderer schreef:Je vergelijk een hoofdremcilinde van een auto met die van een quad.
Appels en peren vergelijken is dat.


Een motor, brommer en scooter dan. Daar hoeft dat ook niet bij.

chinawanderer schreef: Een hoofdremcilinder van een auto probuceert zoveel meer kracht,daar druk je je lucht wel mee weg in tegenstelling tot een chineesquad cilindertje.


De remkracht heeft er niks mee te maken. Die word bepaald door de verhouding tussen de 2 verschillende zuigers en de druk die jij op de kleinste uitoefent.
Je hebt natuurlijk wel minder vloeistof verplaatsing bij een kleinere hoofdremcilinder.

EGL Dealer PMS schreef:Ook belangrijk :

Bij de laatste pomp ,
eerst de nippel dicht ,
dan pas weer rempedaal loslaten ,

anders zuigt hij weer lucht terug ..

AUTOMOTIVE POWER !!


Zoals ik het geleerd heb, moet je altijd de nippel dichtdraaien, voordat je de pedaal loslaat.
Dus:
*Pedaal in en vasthouden.
*nippel open en weer dichtdraaien.
*Dan de pedaal los en rustig weer intrappen en vasthouden. enz.

En niet te lang wachten tussen deze stappen, anders gaat de lucht weer omhoog en dan blijf je bezig.
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor dimpower » 18 nov 2013 19:36

@ zerty:iedereen die een beetje aan quads werkt en iedere technieker die in een quadcenter werkt(zelfs bij de A-merken) passen dit toe.dat zal niet voor niets zijn he.of denk je dat iedereen dit voor de show doet of om zich belachelijk te maken.zelfs motorzaken passen dit soms ook toe vooral wanneer alle remvloeistof eerst verwijderd werd en er compleet nieuwe in moet.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor zerty » 18 nov 2013 21:05

Als dat zo'n goede methode was, zou dat heus wel ergens op het internet staan.
Maar deze uitspraak, klopt die ook niet?
Even voor mij.
Waarom zet je die quad omhoog,het is geen koelvloeistof wat naar boven borrelt.
Remmen ontluchten gaat onder druk dus de lucht komt er toch wel uit.

http://www.chinaquad.nl/viewtopic.php?p=58631#p58631
Avatar gebruiker
zerty
banned member
banned member
 
Berichten: 87
Geregistreerd: 03 sep 2013 00:24

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor 4 wieltjes » 18 nov 2013 21:22

Even voor alle duidelijkheid.
Kappen met die discussie uiitlokkende teksten,Zerty.
Het gaat me nu al de strot uithangen.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Brake system Loncin250cc

Berichtdoor dimpower » 18 nov 2013 21:35

:stupid: :stupid:
en om toch nog antwoord te geven staan er zelfs fimpjes op Youtube waarbij ze dit zelfs toepassen met een snelheids-motorfiets.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Volgende

Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten