mad max rem probleem.

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor scania-driver » 28 aug 2013 19:09

Nog een beetje lopen prutsen er mee en hij remt weer, stukje rubber in de remklauwhouder gedaan en die tik is ook weer weg.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor Firehuntah » 28 aug 2013 20:44

Die bout is er niet alleen voor de handrem, maar ook om te kunnen stellen.

Lees deze topic maar eens door:
viewtopic.php?f=77&t=4074

Ik heb deze zelf helemaal naar binnen gedraaid en dan stukje terug zodat je klein beetje speling hebt. Anders lopen de remblokjes aan op de schijf. Hoe meer je remblokjes slijten hoe verder je deze naar binnen kunt draaien.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor pmhvanes » 28 aug 2013 22:48

Volgens mij klopt dit niet ik heb ergens gelezen dat de remmen zelf stellend zijn,met uitzondering van de parkeerrem natuurlijk die moet je met de bout afstellen,ik heb alles eraf gehaald en het remt perfect,je kunt er natuurlik de blokjes mee naar de schijf toe stellen ,maar als je gescheiden remmen hebt heb je dat niet meer nodig,het stelt zich zelf bij net zoals voor,net als bij een auto
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor scania-driver » 29 aug 2013 06:11

Ik heb mijn remmen niet gescheiden en merk dat het voor wel zelf stelt maar achter niet, ik weet niet of dat zo hoort het is mijn eerste quad dus moet alles nog leren. Die stelbout achter daar had ik na gekeken en had het vermoeden dat je daarmee het cilinderhuis kon stellen, vandaar mn vraag waar ie voor was. Ik ga vandaag naar Menno dus zal eens vragen hoe het precies werkt.
Ik heb pas nog gezien dat andere merken quads een handrem hebben aan de linker zijde op het stuur, ik weet dat dan de remmen gescheiden moeten zijn en of dat ook op de mijne kan. Niet dat ik op die handrem zit te wachten maar is wel leuk als je dan een burnout kan doen. :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor pmhvanes » 29 aug 2013 16:38

Ik weet dat ji ze niet gescheiden hebt,maar de remmen stellen zich zelf voor en achter,je hebt gewoon een zuiger die naar buiten wordt geduwd,naarmate de blokjes opraken komt de zuiger meer naar buiten,behalve de remhandel die moet je met die bout stellen,dat is voor je parkeerrem,en waarom zou ji de remmen niet kunnen scheiden,dit hebben al veel meer mensen met een mad max gedaan,is niets voor aan,alleen het ontluchten is kl**t**n
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor scania-driver » 29 aug 2013 19:32

Ik bedoelde dat meer in het algemeen dat ik de remmen niet gescheiden had, en ik snap normaal gesproken dat de remcilinder zich zelf bijstelt net als bij een auto. Alleen hoef ik bij mn auto het pedaal niet te stellen om de zoveel km, en schijnbaar bij mn quad wel. Ik vind het dus vreemd dat dit voor niet nodig is omdat hij daar prima blijft werken, en achter duidelijk weinig tot niks meer doet als je dus je rempedaal niet bijstelt.

Wat de handrem betreft bedoelde ik of ik ook die aparte handremhendel op het stuur kan zetten/kopen enz enz. :mrgreen:
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor scania-driver » 31 aug 2013 07:19

Gisteren bij Menno geweest voor de remmen, ik heb de remmen na laten kijken want onderweg er naar toe sloeg de remklauw weer steeds tegen de remschijf aan met resultaat een bonkende rem af en toe.
De rem was wel oke maar Menno heeft het rempedaal iets terug gesteld en toen liep hij weer vrij, de schijf is niet helemaal recht en dan pakt hij af en toe een remblok met het gevolg dat je de remklauw dan meetrekt.
Onderweg naar huis liep het weer prima maar merkte wel dat je soms nog die klauw iets hoort, kan geen kwaad maar irriteert mij wel dus daar ga ik iets voor bedenken.
Ik heb wel een idee er voor en zodra het er op zit en werkt zal ik dit wel laten weten met foto en hoe.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor 4 wieltjes » 31 aug 2013 07:38

Ik neem aan dat jou remklauw enigszins hetzelfde werkt als die van de bashan.
Dan kan je de remklauw tov de grondplaat een iets verstellen waardoor er een minder wrijving kan optreden.
Mijn schijf is ook niet recht en ik heb het zo gedaan.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor scania-driver » 31 aug 2013 08:08

Nee helaas niet, die plaat zit over de as gestoken en schuift iets naar voren in een staafje/asje die op de achterbrug zit.
Normaal zit daar minimale speling op en na verloop van tijd wordt soepeler, as is niet ingesleten en moet ook kunnen bewegen maar je hoort een tik van het aangrijpen als je remt.
Op een meer hobbelige ondergrond zal die dus meer tikken als je je voet op de rem hebt en niet harder remt zeg maar, dit kan je oplossen door de klauw naar voren te laten staan zonder hem vast te zetten.
Ik ben even aan het rommelen met een trekveer, die houdt de klauw naar voren maar geeft m wel de ruimte als het nodig is.
Afbeelding
Avatar gebruiker
scania-driver
450cc
 
Berichten: 1075
Geregistreerd: 04 nov 2012 19:34
Woonplaats: Utrecht/IJsselstein HOONIGAN ISacrime # dontgetcaught

Re: mad max rem probleem.

Berichtdoor friesequad » 31 aug 2013 10:03

trek veer :mrgreen:

net zo als ik het heb dus :thumbup:
Avatar gebruiker
friesequad
500cc
500cc
 
Berichten: 2159
Geregistreerd: 24 jun 2012 16:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast