handrem afstellen Bashan 250

handrem afstellen Bashan 250

Berichtdoor Dafke » 02 aug 2013 19:30

hallo
toen ik mijn quad kocht heeft de vorige eigenaar gezegd dat de remmen te stellen zijn op de remhendel en iets voor de klauw gewoon op de kabel na dit te hebben geprobeerd remt mijn quad nog steeds niet heb nu achter dat "hendeltje" van de klauw gehaald maar kan er niks van maken als ik wil stellen lijkt de kabel te lang en de veer niet strak genoeg kon zo niks vinden op zoek functie ben er eerlijk gezegd ook niet handig mee maar weet iemand hoe de remmen gesteld moeten worden?
hoor graag iets al zal het rustig zijn met dit weer :P
Dafke
50cc
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 jun 2013 12:26

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: handrem afstellen Bashan 250

Berichtdoor pmhvanes » 02 aug 2013 19:54

Er zit achter een bout met moer door het hendeltje,die moer moet je losdraaien en dan de bout indraaien tot je tegen de remblok aanzit,en dan weer iets terug anders loopt de rem aan,dit moet je wel geregeld herhalen,want tijdens het rijden slijten je blokjes,dus weer afstellen,zelf heb ik er een gescheiden syteem op gemaat heb je nergens last van,plus je hebt hydraulische remmen op de handrem hendel,en je hebt twee remmen is veel veiliger
Drive it like you stole it
Avatar gebruiker
pmhvanes
350cc
 
Berichten: 567
Geregistreerd: 13 aug 2012 16:36
Woonplaats: elsloo limburg

Re: handrem afstellen Bashan 250

Berichtdoor Dafke » 03 aug 2013 12:12

ja oke dat boutje had ik gezien alleen het hendeltje gaat niet terug als je remt denk omdat het veertje niet onder spanning staat. weet zo niet op welke positie het armpje moet staan op de klauw dus dat was eigenlijk het probleem. en zon hydraulisch remsysteem is leuk maar het kost weer geld dacht als het zo ff op te lossen valt kan ik er weer voor sparen :)
maar alvast bedankt voor de reactie
Dafke
50cc
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 jun 2013 12:26

Re: handrem afstellen Bashan 250

Berichtdoor admin » 03 aug 2013 23:08

Afbeelding
Ik neem aan dat je dezelfde remklauw hebt als op bovenstaande foto. Als je de foto goed bekijkt of vergroot, zie je de juiste stand van de remhevel op er remklauw. Maar maak je niet te druk, deze remfunctie is een soort parkeerrem en werkt over het algemeen erg slecht. Of slechts tijdelijk door slijtage van je remblokken. Ik heb althans nooit een goedwerkende op een van mn ex bassies gehad.....
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: handrem afstellen Bashan 250

Berichtdoor Dafke » 10 aug 2013 11:29

hey
ja zo had ik hem ook staan dacht alleen dat je daarmee ok een beetje kon "slippen" maar ga het gewoon zo laten zet hem wel in de versnelling :)
bedankt voor de reacties
Dafke
50cc
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 12 jun 2013 12:26


Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 2 gasten