rempomp JLA 250cc kapot?

rempomp JLA 250cc kapot?

Berichtdoor Bartholometicus » 01 jul 2013 19:01

Gisteren kwam ik erachter dat ik iets te onhandig ben geweest met het vervangen van de achteras van de JLA. Waarschijnlijk heb ik bij het op de assteun zetten hem per ongeluk verkeerd geplaatst. Er lekte al ergens wat maar ik heb niet echt opgelet wat het was, kwam er pas achter bij het proefrijden...

Bij de rempomp/remcilinder achteraan zit aan het onderste gedeelte van de zwarte cilinder een zwarte kabel vast. Deze is van plastic en afgebroken volgens mij, ik krijg hem niet meer vast in elk geval. Zal ik dan een hele nieuwe rempomp moeten kopen? Ik zag dat dat ding 50 euro kost, kan ik ook ergens een stevigere kopen die past? Of weet iemand een oplossing hoe ik deze alsnog vast krijg?
Bartholometicus
50cc
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 mei 2013 08:32
Woonplaats: Rotterdam

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: rempomp JLA 250cc kapot?

Berichtdoor Firehuntah » 01 jul 2013 19:31

Ik zou inderdaad meteen een betere kopen als je toch moet vervangen, van een bekender type motorfiets ofzo. Een rempomp zou ik niet proberen te repareren, het gaat om je remmen. Je wil niet dat deze ineens niet meer werken als je ze echt nodig hebt. Beter dus om gewoon een nieuwe te halen.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: rempomp JLA 250cc kapot?

Berichtdoor Bartholometicus » 02 jul 2013 08:16

Moet ik nog ergens op letten met welke ik koop of past het (bijna) allemaal?
Bartholometicus
50cc
 
Berichten: 19
Geregistreerd: 28 mei 2013 08:32
Woonplaats: Rotterdam

Re: rempomp JLA 250cc kapot?

Berichtdoor dimpower » 02 jul 2013 18:55

neem er eentje van een sloopmotor.heb je meteen eentje van goede kwaliteit en zal je waarschijnlijk goedkoper af zijn.
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)


Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten