wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 20:32

Wat doen jullie eigenlijk met dat gedeelte op de achterremklauw zelf nadat de remmen zijn gescheiden? Zie op de foto van 4 wieltjes dat hij een deel heeft weg geslepen maar de stelbout en as zelf zit nog erop. Zou dit niet helemaal eraf kunnen? Heb zelf nu ook dat plaatje met de veer eraf en die as kan nu uit zichzelf heel makkelijk naar binnen en buiten bewegen. Zal wel niet veel uitmaken maar toch..
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: How to: remmen scheiden

Berichtdoor Bryan » 03 feb 2013 20:36

Firehuntah schreef:Wat doen jullie eigenlijk met dat gedeelte op de achterremklauw zelf nadat de remmen zijn gescheiden? Zie op de foto van 4 wieltjes dat hij een deel heeft weg geslepen maar de stelbout en as zelf zit nog erop. Zou dit niet helemaal eraf kunnen? Heb zelf nu ook dat plaatje met de veer eraf en die as kan nu uit zichzelf heel makkelijk naar binnen en buiten bewegen. Zal wel niet veel uitmaken maar toch..

das voor de parkeerrem in jou geval zou ik hem erop laten , moet erop zitten bij RDW keuring.
Avatar gebruiker
Bryan
350cc
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:25
Woonplaats: Denhaag

Re: How to: remmen scheiden

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 20:43

Maar er zit toch ook een soort parkeerrem op die remhendel van ALG? Werkt dan alleen niet met een kabel maar hydraulisch.

In document wat ik van de RDW heb ontvangen staat overigens het volgende:
Aan richtlijn 93/14/EEG is voldaan indien het voertuig, voor wat betreft de reminrichting, voldoet aan de technische eisen van
richtlijn 93/14/EEG.
1. De controle van de remwerking vindt plaats door middel van een rijproef, waarbij alleen de type 0-testen en indien
aanwezig
de parkeerrem worden beproefd. Indien de RDW het noodzakelijk acht moet het voertuig worden beladen..
2. Indien het voertuig beschikt over een ABS-remsysteem moet een functietest worden uitgevoerd waarbij wordt
gecontroleerd dat tijdens het remmen automatisch de mate van slip in de draairichting van de wielen wordt geregeld.


Dit geeft toch de indruk dat een parkeerrem niet verplicht is voor een 2-3 wieler.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: How to: remmen scheiden

Berichtdoor Bryan » 03 feb 2013 21:00

Firehuntah schreef:Maar er zit toch ook een soort parkeerrem op die remhendel van ALG? Werkt dan alleen niet met een kabel maar hydraulisch.

In document wat ik van de RDW heb ontvangen staat overigens het volgende:
Aan richtlijn 93/14/EEG is voldaan indien het voertuig, voor wat betreft de reminrichting, voldoet aan de technische eisen van
richtlijn 93/14/EEG.
1. De controle van de remwerking vindt plaats door middel van een rijproef, waarbij alleen de type 0-testen en indien
aanwezig
de parkeerrem worden beproefd. Indien de RDW het noodzakelijk acht moet het voertuig worden beladen..
2. Indien het voertuig beschikt over een ABS-remsysteem moet een functietest worden uitgevoerd waarbij wordt
gecontroleerd dat tijdens het remmen automatisch de mate van slip in de draairichting van de wielen wordt geregeld.


Dit geeft toch de indruk dat een parkeerrem niet verplicht is voor een 2-3 wieler.

dat op de remhendel is wel voldoende.
maar parkeerrem(handrem) is wel verplicht net zoals in de auto.
Avatar gebruiker
Bryan
350cc
 
Berichten: 451
Geregistreerd: 16 apr 2010 20:25
Woonplaats: Denhaag

Re: wat met handremgedeelte op achterremklauw bij remmen scheide

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 21:33

Bedankt voor het splitsen en nieuwe topic hier. :clap:
Dacht achteraf al dat het inderdaad beter zou zijn voor technische vraagbaak.

Maargoed, als die parkeerrem op alleen de voorwielen goed genoeg is via die hydraulische remhendel van ALG, dan zou dat gedeelte achter op de remklauw toch eraf kunnen?
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: wat met handremgedeelte op achterremklauw bij remmen scheide

Berichtdoor 4 wieltjes » 03 feb 2013 21:44

De voorremhendel van alg heeft een goede parkeerrem dus dat is voor mij de rede geweest om de parkeerrem achter niet te handhaven.
Nergens voor nodig maar mijn quad word niet gekeurd door de rdw.(althans niet snel :lol: :lol: :lol: ).
Het klopt dat ik het gedeelte van de parkeerrem eraf heb gedremelt en de bout zit er nog steeds in.
Deze bout kan natuurlijk een stuk korter.
Waarom de bout er in moet blijven is het volgende.
Ik denk dat deze tegen je remcilindertje van je remklauw drukt en daarmee kan je dus ook je remklauw afstellen.
Als je deze bout dus vervangt voor een kortere bout dan staat je rem geheel naar achteren afgesteld.
Zeker weten doe ik het niet,maar deze bout er in laten zitten(eventueel in kortere vorm) kan zekers geen kwaad.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

Berichtdoor Firehuntah » 03 feb 2013 21:55

Ik heb er nu een kortere bout in zitten maar die as die dus tegen de cilinder drukt kun je nu vrij naar binnen en buiten bewegen. Neem aan dat dit niets uitmaakt en ik dit zo kan laten zitten?
Heb dit zoiezo al eens geprobeerd te stellen maar heb deze rem nooit echt zien werken als ik de hendel deed inhouden. Alleen toen ik de stelbout helemaal erin draaide maar toen kon ik de remhendel niet meer bedienen.

Zal dit anders wel eens helemaal eraf halen en kijken hoe het van binnen zit als ik toch de remmen aan het scheiden ben.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Re: wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

Berichtdoor chevy35 » 04 feb 2013 00:21

chevy35
300cc
 
Berichten: 199
Geregistreerd: 07 mei 2011 22:09
Woonplaats: eersel

Re: wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

Berichtdoor fretje-pitbull » 04 feb 2013 08:31

die bout kun je indd gebruiken om de speling te verminderen tussen rem blokken en schijf
Avatar gebruiker
fretje-pitbull
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3349
Geregistreerd: 13 feb 2010 05:23
Woonplaats: langemark/belgie

Re: wat met handremgedeelte achterremklauw bij remscheiden JLA

Berichtdoor Firehuntah » 04 feb 2013 18:04

Hmm toch maar erop laten dan. :think: Zit ook niet echt in de weg ofzo maarja alles wat weg zou kunnen wil ik ook eraf. :lol: Anders ook maar dat stuk voor de remkabel zelf eraf slijpen hoe 4 wieltjes het heeft gedaan.
E-Streetquad project - www.e-streetquad.nl
Avatar gebruiker
Firehuntah
500cc
500cc
 
Berichten: 2031
Geregistreerd: 07 okt 2012 13:32
Woonplaats: Limburg

Volgende

Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten