remprobleem met bashan

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor admin » 22 sep 2011 10:58

Oplossingen voor rammelen achterrem zijn er genoeg op het forum te vinden.En een oplossing met ductape heeft ook zeker niet mijn voorkeur.
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor dimpower » 22 sep 2011 11:50

denk ook dat die ductape er na
Waarom gemakkelijk als het ook moeilijk kan!
Avatar gebruiker
dimpower
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6342
Geregistreerd: 11 jul 2010 18:45
Woonplaats: Veurne(België)

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor 4 wieltjes » 22 sep 2011 12:56

Buitenmantel van een 3 x 2,5 elektr. kabel werkt ook denk ik.
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor admin » 22 sep 2011 15:18

dimpower schreef:denk ook dat die ductape er na
Afbeelding Greetz Admin
Avatar gebruiker
admin
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 2515
Geregistreerd: 03 maart 2009 02:06
Woonplaats: Zandvoort

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor berenburgventie » 22 sep 2011 16:39

het houd stand tot de hogedrukspuit er op komt heb het er zelf niet opzitten maar een maatje heb het wel zo gedaan die van mij klappert nog niet maar weet dat dit een standaard probleem is dus zal vanzelf wel komen
berenburgventie
100cc
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 23 aug 2010 03:52
Woonplaats: schoonoord

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor berenburgventie » 22 sep 2011 16:42

Sgtnic schreef:remmen fiksen met ductape?? Dat doe ik dus liever niet...Als het zoals jij nu zegt een kwestie van opvullen is dan liever een nylon opvulbusje op maat (nylon die slijtvast is en ook tegen hitte kan) En voor hoe lang blijft deze oplossing goed?? Mijn ervaring (en ja we gebruiken het ook regelmatig in onze heli's en andere apparaten) dat bij weersinvloeden deze snel weer loslaat...Alleen zou persoonlijk het risico niet willen lopen om dit met remmerij zo te gaan doen...

BTW: Eindelijk ook iemand vanuit het mooie hoge noorden op dit forum :D



ja busje kan ook klopt als een bus

eindelijk hahaha zit hier al dik een jaar haha vlieg wel eens op de achterwielen bij jullie over het dorp woon 10 km verderop hahaha
berenburgventie
100cc
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 23 aug 2010 03:52
Woonplaats: schoonoord

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor Sgtnic » 22 sep 2011 20:15

hehehe kom volgend jaar ook weleens door schoonoord blazen dan :P

OT: Denk zoals admin aangeeft vastzetten met een bout (zoals beschreven in modificaties) is de beste en veiligste optie (vooral dat veilig is belangrijk!!! ) Maar nog even terug te komen op het probleem zelf...
Als je je rem gebruikt komt de rem dan wel weer terug van de schijf?? Kan evt ook zijn dat je kabel gecorrodeerd is waardoor met inknijpen je blok op de schijf blijft zitten en zodoende verschrikkelijk snel slijt...Of evt dat je remklauw zelf gecorrodeerd is...Beide makkelijk op te lossen op de volgende manieren
Kabel: loskoppelen en met een beetje WD40 inspuiten (beetje bij beetje) en dan continu heen en weer net zolang dat ie weer soepel gaat.
Remklauw: remklauw demonteren en de zittingen schoonvijlen...Vervolgens even inspuiten met een beetje wd40


Hoop dat je er wat aan hebt...
Met een wok blijf je bezig
Sgtnic
350cc
 
Berichten: 561
Geregistreerd: 10 jul 2011 23:18
Woonplaats: Erm

Re: remprobleem met bashan

Berichtdoor 4 wieltjes » 13 nov 2011 09:22

Heb nog een andere oplossing bedacht die goed werkt.
Heb een m12 moer genomen en je kan dan een m12 draad tappen in het asje dat in de sleuf valt of zoals ik het nu heb gedaan de draad uit de moer boren en de moer er met een paar goede slagen op het asje slaan (of eventueel vastlassen)
Mocht er een topic zijn waar dit bericht eigenlijk thuis hoort,dan moet het maar daar naar verplaats worden.


Afbeelding
ASKHOLE A person who constantly ask for your advice, yet always does the opposite of what you told them.
Avatar gebruiker
4 wieltjes
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 3818
Geregistreerd: 11 okt 2009 18:23
Woonplaats: 's-Gravendeel

Vorige

Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten