remschijfhouder Bashan 200s7 type1

remschijfhouder Bashan 200s7 type1

Berichtdoor bmw5s » 07 sep 2010 20:05

dag luitjes :D

Het schijnt dat ik nog een oud type achteras heb, want had ALG mailtje gestuurd want ik had het schroefdraad van me remschijfhouder rond gedraaid dus der moest een nieuwe komen. Maar nou levert ALG deze niet meer. Zeer spijtig want ze zeggen dat ik nu hele nieuwe achteras met juiste wielnaven, tandwiel houder en moeren zou moeten bestellen. Weten jullie ook zeker dat de nieuwe er niet op past? die met 2 moeren tegen elkaar aangedraaid? die bij jullie er allemaal op zit?
Afbeelding
Groetee
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Delen op

Share on Facebook Facebook

Re: remschijfhouder

Berichtdoor bashanboy » 07 sep 2010 21:14

alleen die moer is anders, de rest is gewoon het zelfde lijkt mij. In ieder geval ik heb geen verschillen gezien
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Re: remschijfhouder

Berichtdoor spiderpig » 07 sep 2010 21:41

Ik zie tussen je schijf en de schroefdraad , een stuk zonder schroefdraad, dus 2 moeren zal niet werken. Zal morgen ff bij ons moeten kijken wat het verschil is.
Dacht ook dat het zou moeten passen.
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: remschijfhouder

Berichtdoor bmw5s » 08 sep 2010 21:24

spiderpig schreef:Ik zie tussen je schijf en de schroefdraad , een stuk zonder schroefdraad, dus 2 moeren zal niet werken. Zal morgen ff bij ons moeten kijken wat het verschil is.
Dacht ook dat het zou moeten passen.


hoe bedoel je dat dit niet zal werken? Mijne werkt dat grote ding rond draaien zodat je speling wegdraait tegen de ring die om de as heen zit.
is bij jullie toch ook zelfde werking?
maar bij voorbaat dank dat je eve gaat kijke :-)))
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: remschijfhouder

Berichtdoor spiderpig » 08 sep 2010 21:30

Bij voorbaat dank ja :oops: .
Helemaal vergeten te kijken en inmiddels de schuur op slot.
Word dus morgen :oops: sorry.
Avatar gebruiker
spiderpig
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 2245
Geregistreerd: 15 dec 2009 16:32
Woonplaats: Chaam

Re: remschijfhouder

Berichtdoor vince » 10 sep 2010 22:04

Er staat nu iemand op marktplaats die heeft remschijven oud en nieuw model mischien heeft hij wel zo,n houder voor je.
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Re: remschijfhouder

Berichtdoor bmw5s » 12 sep 2010 22:19

vince schreef:Er staat nu iemand op marktplaats die heeft remschijven oud en nieuw model mischien heeft hij wel zo,n houder voor je.


ja klopt heb mailtje gestuurd en hij verkoopt ze voor 39 euro :shock: beetje aan de hoge kant.
Spiderpig al kijkje genomen? ;)
Avatar gebruiker
bmw5s
350cc
 
Berichten: 514
Geregistreerd: 19 mei 2010 15:09

Re: remschijfhouder

Berichtdoor vince » 12 sep 2010 23:13

Ik vind de prijzen ook nog al hoog maar als je er anders niet aan kan komen is het een stuk goed koper als een achteras enz.
Ik vind het maar raar dat het niet meer geleverd wordt je mag toch wel verwachten dat er onderdelen leverbaar blijven zolang als de levensverwachting van de quad.
vince
350cc
 
Berichten: 369
Geregistreerd: 04 aug 2010 19:05

Re: remschijfhouder

Berichtdoor DenniZ » 13 sep 2010 02:09

vince schreef:Ik vind de prijzen ook nog al hoog maar als je er anders niet aan kan komen is het een stuk goed koper als een achteras enz.
Ik vind het maar raar dat het niet meer geleverd wordt je mag toch wel verwachten dat er onderdelen leverbaar blijven zolang als de levensverwachting van de quad.

tja we hebben het wel over chinezen he.... ;)
De nieuewere types hebben twee moeren die de remschijf fixeren en dat is een beter systeem dan het oude waarbij je met een soort van wartel het zaakie bij elkaar moet houden (loopt steeds weer los). Hierbij zit een veerring in een inkeping op de achteras om de wartel tegendruk te geven.
Bij de nieuwe achteras zal die inkeping wel ontbreken, maar als het schroefdraad hetzelfde is zal het nieuwe 2 moeren systeem toch ook wel passen?
Afbeelding Bashan BS7
DenniZ
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 1097
Geregistreerd: 03 maart 2009 20:48
Woonplaats: Zandvoort

Re: remschijfhouder

Berichtdoor bashanboy » 13 sep 2010 06:24

ik weet het schil al,
De oude met die wartel heeft de schroefdraad op de houder zodat de wartel de houder tegen de ring in de achteras drukt
De nieuwe heeft het schroefdraad op de achteras zelf om hem re borgen met 2 moeren. Gaat dus niet passen ;)
Avatar gebruiker
bashanboy
CQ supporter
CQ supporter
 
Berichten: 5743
Geregistreerd: 29 mei 2009 18:09
Woonplaats: CHAAM

Volgende

Keer terug naar Remmerij

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten